کد خبر: ۳۸۵۵۲
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۹

چگونه هوش مصنوعی گوشی را فعال کنیم؟

دستیار هوش مصنوعی تلفن همراه شما می‌تواند تقریبا تمام مطالبی که به‌دنبال آن هستید، از پایتخت فرانسه گرفته تا تعداد موزهای مصرف‌شده برای پخت یک قرص نان موزی را برایتان در کسری از ثانیه فراهم کند.

دستیار هوش مصنوعی تلفن همراه شما می‌تواند تقریبا تمام مطالبی که به‌دنبال آن هستید، از پایتخت فرانسه گرفته تا تعداد موزهای مصرف‌شده برای پخت یک قرص نان موزی را برایتان در کسری از ثانیه فراهم کند. اما هوش مصنوعی موبایل می‌تواند کارهای بیشتری از صرفا پاسخ دادن به سوالات انجام دهد؛ برنامه‌ریزی امور روزانه، تغییر تنظیمات گوشی، کنترل اسمارت گجت‌ها، پخش موسقی و موارد بسیار دیگر، همگی از قابلیت‌های AI موبایل هستند. در این مطلب، نحوه کار با دستیار هوش مصنوعی iOS به‌نام سیری و در اندروید به‌نام گوگل اسیستنت (Google Assistant) را بررسی می‌کنیم.

چگونه از هوش مصنوعی گوشی موبایل استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم، تمرکز ما در این مطلب، بر نحوه استفاده از هوش مصنوعی به زبان ساده توسط سیری در آی‌اواس و گوگل اسیستنت در اندروید معطوف است. البته آموزش‌های این مطلب شباهت زیادی به دستیار ای آی بیکسبی در گوشی‌های سامسونگ و کورتانا مایکروسافت در نسخه‌های آی‌اواس و اندروید دارد، اما برای نسخه موبایل الکسا خیلی مناسب نیست.

برای آغاز کار، دکمه هوم آیفون (یا دکمه کناری در سمت راست نسخه X) را فشار داده و نگه دارید تا سیری فعال شود. برای استفاده از گوگل اسیستنت در اندروید نیز دکمه هوم را فشار داده و نگه دارید.

تنظیم یادآور، هشدار و تایمر

اگر یک دستیار شخصی واقعی داشتید، می‌توانست با برنامه‌ریزی و یادآوری کارهایی که باید انجام دهید، به شما در انجام وظایف‌تان کمک کند. حالا هوش مصنوعی موبایل نیز با تنظیم یادآورها، آلارم‌ها و تایمرها دقیقا همین کارها را انجام می‌دهد.

برای اطمینان از اینکه هیچ موردی را در لیست کارهای خود فراموش نمی‌کنید، می‌توانید از دستیار AI گوشی خود بخواهید آن را به شما یادآوری کند. مثلا برای تنظیم یادآور جهت شستن لباس‌ها برای فردا (ساعت 10 شب)، به دستیار ای‌آی تلفن خود بگویید: "Remind me to do the laundry tomorrow" یا "Set a reminder for doing the laundry at 10 pm". همانطور که مشخص است، تا زمانی که دستیارهای هوش مصنوعی به زبان فارسی مسلط شوند، مجبور به استفاده از زبان انگلیسی هستید.

حالا بعد از مشخص شدن تسک، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یادآوری را در تاریخ و زمان خاصی دریافت کنید یا خیر. البته شما می‌توانید همین یادآور را در دستور اولیه‌ای که به سیری یا گوگل اسیستنت می‌دهید مشخص کنید. مثلا با گفتن "Remind me to do the laundry tomorrow"، منتظر بمانید تا سیری یا دستیار گوگل این اطلاعات را از شما درخواست کنند.

همین الان این جمله را امتحان کنید. با گفتن "Remind me to do the laundry tomorrow"، دستیار گوگل از شما می‌پرسد "Ok, do the laundry. This will be for tomorrow. at what time". اکنون دستیار هوش مصنوعی گوگل منتظر تنظیم زمان برای ارسال آلارم جهت شستن لباس‌هاست. مثلا با گفتن "10pm"، دستیار گوگل به شما می‌گوید "Alright, I'll remind you tomorrow at 10 pm".

به همین سادگی می‌توانید برای دیگر کارهایتان نیز یادآور بگذارید. البته اگر زبان انگلسی‌تان خوب نیست، نگران نباشید. بدون شرح دادن جزئیات نیز می‌توانید صرفا یک هشدار در اپلیکیشن ساعت گوشی خود تنظیم کنید. مثلا به سیری یا دستیار گوگل بگویید "Set an alarm for 10 pm". به همین راحتی یک هشدار زنگ برای ساعت 10 شب تنظیم می‌شود.

باز کردن برنامه‌ها

برای باز کردن سریع برنامه‌ها در گوشی خود نیز می‌توانید از دستیار ای آی آن کمک بگیرید. برای این کار کافی است مثلا بگویید: "Open youtube". حالا به‌جای "youtube"، می‌توانید اسم هر برنامه دیگری را بگذارید.

علاوه بر این، با فرمان صوتی حتی می‌توانید یک سری از کارهای ساده را درون برنامه‌ها انجام دهید. البته دقت داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر فقط برای برخی از اپلیکیشن‌ها در دسترس است. مثلا با گفتن "Open youtube"، برنامه یوتیوب باز می‌شود. حالا در ادامه با فشردن آیکن "میکروفون"، می‌توانید جمله "Show cat videos" را بگویید تا ویدیدهای مربوط به گربه‌ها برای شما نمایش داده شود.

پخش موسیقی

با اینکه در بخش قبل درباره قابلیت فرمان‌های صورتی صحبت کردیم، اما پخش موسیقی را به‌خاطر قابلیت‌های بیشتر آن، در قسمت جداگانه‌ای قرار می‌دهیم. برای مثال، به سیری یا گوگل اسیستنت بگویید: "Play music by Mohammadreza Shajarian". البته به‌حای "mohammadreza shajarian" می‌توانید نام آلبوم، آهنگ، پلی‌لیست یا ژانر مورد علاقه خود را نیز ذکر کنید.

سپس هوش مصنوعی موبایل، برنامه Music در آی‌اواس و Google Play Music در اندروید را باز می‌کند. هر دوی این برنامه‌ها دارای نسخه‌های متفاوتی هستند؛ پولی و رایگان. اگر از نسخه‌های رایگان استفاده می‌کنید، دسترسی محدودتری به آهنگ‌ها خواهید داشت.

یک قابلیت دیگر برای کاربران اندروید این است که با اضافه کردن "on Spotify" به انتهای فرمان اولیه خود، می‌توانند آهنگ مورد نظر را در این برنامه نیز اجرا کنید. متاسفانه این کار در نسخه iOS جواب نمی‌دهد.

این‌ها تنها تعداد انگشت‌شماری از قابلیت‌های دستیارهای هوش مصنوعی روی گوشی موبایل هستند که می‌توانید استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌های سیری و دستیار گوگل می‌توان جستجوی اخبار، مشاهده عکس‌های گالری بر اساس تاریخ، تماس با لیست مخاطبان، کنترل وسایل الکترونیکی هوشمند منزل و موارد بسیار دیگر را نام برد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی