کد خبر: ۳۸۵۷۰
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

یک گزارش تحقیقاتی: 83 درصد بازی‌های موبایل ظرف 3 سال از رده خارج می‌شوند

تحقیق جدید نشان‌ می‌دهد که وضعیت صنعت بازی‌های موبایل نابه‌سامان است. تنها 5درصد از این بازی‌ها بیشتر 7 سال عمر می‌کنند.

به گزارش«نبض فناوری»براساس تحقیقات شرکت «SuperScale»، حدود 83 درصد از بازی‌های موبایل درعرض سه سال از بین می‌روند. همچنین این شرکت با مطالعه روی 500 توسعه‌دهنده بازی نشان می‌دهد که تولید 43 درصد از بازی‌ها در مرحله توسعه متوقف می‌شود. 76 درصد از بازی‌های موبایل نیز در سال اول به اوج درآمد خود می‌رسند. براساس این تحقیقات، عوامل اقتصادی و انسانی مختلفی باعث این وضعیت شده است.

طی تحقیقات شرکت SuperScale، با 200 توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل در سراسر بریتانیا و ایالات‌متحده مصاحبه شده است. براساس گزارش این شرکت، چشم‌انداز تلخی در صنعت بازی‌های موبایل شکل گرفته که به رغم نرخ بالای شکست بازی‌ها، 78 درصد از توسعه‌دهندگان همچنان به ساخت عناوین جدید تمایل دارند. باتوجه به صنعت 96.2 میلیارد دلاری بازی‌های موبایل، وجود چنین تمایلی درمیان توسعه‌دهنده‌ها چندان بی‌راه نیست.

آمار نگران‌کننده صنعت بازی‌های موبایل

براساس داده‌های شرکت SuperScale، تقریباً 43 درصد از بازی‌های درحال‌توسعه قبل از عرضه منتفی می‌شوند؛ 76 درصد بازی‌های عرضه‌شده در سال اول به اوج درآمد خود می‌رسند؛ 83 درصد از بازی‌های موبایل ظرف سه سال از بین می‌روند و تنها 5 درصد بیش از هفت سال پشتیبانی دریافت می‌کنند.

62 درصد از توسعه‌دهندگان گفته‌اند که در سودآورترین عناوین خود از LiveOps استفاده می‌کنند. لایواوپس به فرایند زنده‌ نگه‌داشتن یک بازی گفته می‌شود؛ برای مثال سازنده با اضافه‌کردن اسکین‌ و جایزه‌ها و برگزاری ایونت‌های مختلف به پویایی و زنده‌بودن بازی‌اش کمک می‌کند. براساس گزارش‌ها، 37 درصد از استودیوها عناوین پرسود خود را به صورت هفتگی به‌روز می‌کنند.

یکی از عوامل مؤثر در این روند، رکود اقتصادی جهانی است که منجر به اخراج بیش از 7000 توسعه‌دهنده در سال 2023 شد. همچنین عوامل انسانی نیز بر این وضعیت بی‌تأثیر نبوده است؛ کاهش انگیزه و ریسک‌پذیری و تمرکز بر جنبه تجاری محصول باعث عدم تحقق خلاقیت در میان 30 درصد از توسعه‌دهندگان جوان با کمتر از یک سال تجربه شده است.

براساس گزارش‌ها، فقط شرکت‌های کوچک بازی‌سازی نیستند که نرخ شکست بالایی در بازی‌های موبایل دارند. استودیوهای بزرگ نیز برای عرضه بازی‌های جدید مشکل دارند و این وضعیت زنگ خطر را در این صنعت به صدا درآورده است.

منبع: دیجیاتو 

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی