کد خبر: ۳۸۵۹۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه تشخیص دهیم یک مقاله با ربات ChatGPT نوشته شده است؟

ربات گفت‌و‌گوی «چت‌جی‌پی‌تی» از زمان معرفی بسیار محبوب شده و افراد در مشاغل مختلف از آن استفاده می‌کنند با این‌حال گاهی اوقات مهم است که بدانیم متن توسط هوش مصنوعی تولید شده یا انسان.

به گزارش «نبض فناوری»، ربات گفت و گوی چت‌جی‌پی‌تی از زمان معرفی چشمان عموم را به روی شگفتی ها و وحشت های هوش مصنوعی باز کرده است. اگر از این ابزار با نیت خوب استفاده شود می تواند بهره وری را بالا برده و خلاقیت را در فرد القا کند. از طرف دیگر می توان از این ربات برای نوشتن مقالات و حتی شرکت در امتحانات استفاده کرد. در چنین شرایطی به یک ابزار تشخیص دهنده نیاز است تا با استفاده از آن بتوان موارد تولید شده با چت‌جی‌پی‌تی را شناسایی کرد.

GPTZero یک ابزار تشخیص چت‌جی‌پی‌تی است که توسط ادوارد تیان، دانشجوی دانشگاه پرینستون، ساخته شده و اکنون می‌توانید از آن استفاده کنید تا بفهمید آیا چیزی که می‌خوانید با هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر.

GPTZero چیست؟

GPTZero یک برنامه و سرویس وب است که برای تشخیص اینکه آیا متنی توسط انسان نوشته شده یا توسط هوش مصنوعی کارایی دارد. تیان، به عنوان توسعه دهنده GPTZero یک جوان 22 ساله است که در مقطع کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون تحصیل می کند و کارآموز سابق مهندسی نرم افزار مایکروسافت است.

GPTZero اولین بار از طریق توییت تیان در 2 ژانویه 2023 به عنوان ابزاری برای کمک به تشخیص سرقت ادبی هوش مصنوعی معرفی شد.

GPTZero چگونه کار می کند؟

این ابزار پیچیدگی و انباشتگی یک متن را بررسی می‌کند تا مشخص کند که آیا این متن توسط انسان ساخته شده یا خیر.

پیچیدگی تصادفی بودن متن را در پردازش زبان طبیعی (NLP) اندازه گیری می کند. متن نوشته شده توسط یک انسان ساختار پیچیده کمتری دارد و غیرقابل پیش بینی تر است، بنابراین مقدار درهم بودن آن باید بیشتر باشد.

انباشتگی برای بهبود تجزیه و تحلیل متن، متغیرهای دیگری را در نظر می گیرد. متن تولید شده توسط هوش مصنوعی نسبت به متن نوشته شده توسط انسان ساختار سازگارتری دارد. انباشتگی به ما کمک می کند آن را تشخیص دهیم.

GPTZero کلاسیک از ابتدای سال 2023 در دسترس عموم بوده و استفاده از آن رایگان است. با این حال، نسخه رایگان دارای محدودیت 5هزار کاراکتر در هر سند است و شما فقط می توانید 3 سند را به صورت دسته ای در یک زمان تجزیه و تحلیل کنید.

GPTZero سه نسخه پریمیوم را برای برآورده کردن نیازهای کاربرانی که می‌خواهند میلیون‌ها کلمه را به صورت ماهانه تجزیه و تحلیل کنند ارائه می‌کند: اسنشیال (قیمت 10 دلار در ماه)، پریمیوم (قیمت 16 دلار در ماه) و پروفشنال (قیمت 23 دلار در ماه).

برای اشتراک در نسخه های پریمیوم این مراحل را دنبال کنید:

به وب سایت GPTZero بروید.

روی تب Dashboard  در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

با حساب موجود خود وارد شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید.

پس از ورود به سیستم، می‌توانید طرح‌های موجود را مقایسه کرده و به یکی از بهترین برنامه‌ها که مطابق با نیاز شما است ارتقا دهید.

از طرف دیگر، هنگامی که در صفحه اصلی GPTZero هستید، روی دکمه ارتقا در پایین کادر متن کلیک کنید تا یک طرح پولی را مشاهده، مقایسه و خریداری کنید.

نحوه استفاده از GPTZero برای تشخیص متن تولید شده توسط هوش مصنوعی

برخلاف ChatGPT، در GPTZero نیازی به ثبت نام نیست. شما می توانید از طریق وب سایت به ابزار دسترسی داشته باشید.

به https://gptzero.me/ بروید.

متنی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید در کادر کپی و جایگذاری کنید یا فایلی را آپلود کنید.

روی کادر Check Origin کلیک کنید.

برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا متن شما توسط انسان یا هوش مصنوعی تولید شده، روی Check Origin Box کلیک کنید.

پس از اتمام اسکن، GPTZero به شما می گوید که آیا متن توسط یک انسان یا هوش مصنوعی تولید شده است.

نحوه استفاده از افزونه GPTZero

با دانلود رایگان افزونه Origin در مرورگر کروم خود، می توانید کل صفحات وب و Google Docs را برای یافتن متن تولید شده توسط هوش مصنوعی اسکن کنید. این ویژگی جدید فرآیند تأیید اطلاعات آنلاین را ساده می کند.

به صفحه افزونه Origin در فروشگاه وب کروم بروید.

برای دانلود افزونه روی Add to Chrome کلیک کنید.

در مرحله بعد، نصب را تأیید کنید تا ادامه پیدا کند.

پس از نصب برنامه افزونه، می توانید با استفاده از حساب گوگل خود وارد شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید.

برای اسکن یک صفحه وب یا یک سند گوگل، روی دکمه Origin در صفحه کلیک کنید و Scan Full Page را انتخاب کنید.

اکنون می توانید نتایج را مشاهده کرده و تعیین کنید که آیا محتوا توسط یک شخص نوشته شده است یا توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

استفاده از GPTZero برای تجزیه و تحلیل نوشته های خود

یکی از ویژگی هایی که GPTZero را از چندین ابزار تشخیص هوش مصنوعی دیگر متمایز می کند این است که می تواند الگوهای نوشتاری شما را تجزیه و تحلیل کند. این پلتفرم یک تاریخچه اسکن ارائه می دهد که می توانید از آن برای بررسی هر قطعه متنی که با استفاده از ابزار اسکن کرده اید استفاده کنید.

ویژگی تاریخچه اسکن GPTZero

علاوه بر این، با کلیک بر روی یک نتیجه جستجوی خاص، داده های دقیق تری در مورد نوشته شما به دست می آید. اساساً می‌توانید ببینید که چرا نوشته‌های شما توسط انسان یا هوش مصنوعی تولید شده است.

بنابراین، به عنوان مثال، اگر GPTZero چیزی را که نوشته‌اید به‌عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی پرچم‌گذاری کرده است، دسترسی به Writing Analysis دلایل آن را به شما می‌گوید.

GPTZero تجزیه و تحلیل نوشتاری را ارائه می دهد، بنابراین می دانید که چرا محتوای شما توسط انسان یا هوش مصنوعی تولید شده است.

در حالی که GPTZero هنوز راه زیادی در پیش دارد، گام های مهمی در کاهش موارد مثبت کاذب برداشته است. با اینحال توجه داشته باشید که این ابزار هم می تواند خطاهای خاص خود را داشته باشد و گاهی نمی تواند بگوید که متن با هوش مصنوعی تولید شده است.

آیا لازم است سرقت های ادبی را چک کنیم؟

شرکت اپن ای آی ربات چت جی پی تی را در اواخر نوامبر 2022 برای عموم منتشر کرد. این ربات تا ژانویه 2023، بیش از 100 میلیون کاربر داشت که آن را به سریع ترین برنامه عمومی در حال رشد تبدیل کرد. مایکروسافت  هم در حال استفاده از این فناوری در جستجوی بینگ است و گوگل هم نسخه گوگل بارد خود را دارد. این بدان معناست که هر گونه نگرانی در مورد سرقت ادبی تنها با در دسترس قرار گرفتن این کمک هوش مصنوعی در تمام زوایای زندگی افزایش پیدا می کند.

حال ما یا باید مدام به کپی رایت فکر کنیم یا ابزارهایی را پیدا کنیم که به شناسایی مطالب تولید شده توسط هوش مصنوعی کمک می کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی