کد خبر: ۳۸۶۰۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰
شکایت جدید فاش کرد؛

دروغگویی متا درباره کاربران زیر ۱۳سال/ ترویج اختلال بدریخت انگاری

شکایتی جدید از متا نشان می دهد این شرکت از حضور کاربران کمتر از ۱۳ سال در پلتفرم هایش مطلع بوده و بدون رضایت والدین، اطلاعات آنها را جمع آوری می کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، ۳۳ ایالت آمریکا در شکایتی بدون مهر و موم علیه متا پلتفرمز ادعا کرده اند شرکت نه تنها از استفاده کاربران زیر ۱۳سال از پلتفرم هایش آگاه بوده، بلکه سالها این روند را در اینستاگرام نیز دنبال کرده است.

نخستین بار نشریه نیویورک تایمز این سند را مشاهده کرده که در آن ادعا شده متا از مدت ها قبل درباره شیوه کنترل حساب های کاربران زیر سن قانونی پس از کشف آنها، صادق نبوده است. همچنین این شرکت هنگامیکه چنین حساب های کاربری گزارش شده اند، آنها را غیر فعال نکرده و به جمع آوری داده های آنها ادامه داده است.

در شکایت جدیدی که روز چهارشنبه فاش شد ادعا شده حضور کاربران زیر ۱۳ سال یک راز آشکار در متا است.

هرچند در بخش سیاست های فیس بوک و اینستاگرام اشاره شده که فرد باید برای حضور در پلتفرم ها حداقل ۱۳ ساله باشد، اما کودکان به راحتی می توانند درباره سن شان دروغ بگویند. متا نیز از این امر آگاه است و اقدامات اندکی برای توقف روند مذکور انجام داده است.

در عوض هنگامیکه متا بیش از ۱.۱ میلیون گزارش از حضور کاربران زیر ۱۳ سال در بازه ۲۰۱۹تا ۲۰۲۳ میلادی در اینستاگرام دریافت کرد، فقط بخشی از این حساب ها را غیرفعال کرد و به طور روتین به جمع آوری اطلاعات کودکان بدون رضایت والدین شان ادامه داد.

طبق شکایت مذکور متا پلتفرمز به طور مداوم قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را نقض می کند و به عبارت دیگر این شرکت کودکان را هدف می گیرد و اطلاعات آنها را بدون رضایت والدین شان جمع آوری می کند. همچنین در این سند ذکر شده شرکت کاربران جوان را وادار می کند تا مدت زمان زیادی را در اپ هایش سپری کنند، اختلال دیسمورفیا یا بدریخت انگاری بدن را ترویج می کند و همچنین کاربران جوان را در معرض محتوای مخرب قرار می دهد.

متا در اوایل ماه جاری میلادی در یک پست وبلاگی خواستار وضع قانونی شد تا در خصوص دانلود اپلیکیشن توسط کودکان، مسئولیت بیشتری متوجه والدین شود. آنتوگون دیویس رییس بخش ایمنی جهانی متا پیشنهاد کرده بود الزاماتی برای والدین ایجاد شود تا توان تایید دانلودهای کودکان زیر ۱۶ سال را داشته باشند.

منبع/ متا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی