کد خبر: ۳۸۶۱۱
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

ویژگی جدید یوتوب برای کاربران پریمیوم؛ گیم‌های آرکید‌ را بدون دانلود بازی کنید

ویژگی جدید Playables اکنون برای تعداد محدودی از کاربران پریمیوم فعال شده است و دسترسی به 37 بازی آرکید را فراهم می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، یوتوب در تلاش است تا کاربران بیشتری را به‌سمت خرید اشتراک پریمیوم بکشاند. به این منظور، این پلتفرم ویژگی جدیدی به نام Playables ارائه کرده است. این ویژگی یک بخش مستقل در اپلیکیشن یا وب‌سایت یوتوب است که به کاربران پریمیوم امکان می‌دهد بدون نیاز به دانلود چیزی، بازی‌های آرکید انجام دهند. این بخش تنها برای تعداد محدودی از کاربران پریمیوم در دسترس قرار گرفته است و به‌مرور برای دیگر کاربران نیز فعال خواهد شد.

براساس گزارش گیزموچاینا، پس از ورود به بخش Playables یوتوب، دو تب Browse و Home در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. صفحه Home فهرستی از بازی‌هایی که اخیراً اجرا شده‌اند و مجموعه‌ای از عناوین محبوب را نمایش می‌دهد. صفحه Browse نیز طیف مختلفی از بازی‌ها را ارائه می‌دهد که درحال‌حاضر تعداد آن‌ها حدود 37 تا است.

ویژگی جدید یوتوب برای کاربران پریمیوم؛ گیم‌های آرکید‌ را بدون دانلود بازی کنید

ویژگی جدید یوتوب؛ بدون نیاز به دانلود، بازی کنید

نکته کلیدی بخش Playables این است که همه بازی‌ها مستقیماً در اپلیکیشن یا وب‌سایت یوتوب بارگذاری می‌شوند و نیازی به دانلود دیتا نیست. این باعث می‌شود که کاربران بدون هیچ مشکلی وارد بازی‌ها شوند. درحال‌حاضر نسخه بتای Playables منتشر شده و فقط برای گروه محدودی از مشترکین پریمیوم در دسترس قرار گرفته است. یوتوب قصد دارد در ماه‌های آینده به‌تدریج Playables را برای کاربران بیشتری فعال کند.

در صدر بازی‌های بخش Playables عناوین محبوبی مانند Angry Birds Showdown و Brain Out وجود دارد. به‌طور کلی، این بخش هنوز بازی‌های زیادی ندارد و انتظار می‌رود یوتوب بازی‌های بیشتری را در آینده به آن اضافه کند.

یوتوب اولین پلتفرم پخش ویدیو نیست که گیم‌های آرکید را به مشترکین خود ارائه می‌دهد. نتفلیکس نیز بخش آرکید را در نوامبر 2021 (آبان 1400) معرفی کرد، اما محبوبیت زیادی به دست نیاورد. یوتوب قصد دارد تا 28 مارس 2024 (9 فروردین‌ماه 1403) بخش Playables را در دسترس همه کاربران پریمیوم قرار دهد. سپس این شرکت با ارزیابی عملکرد این بخش، در مورد آینده آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی