کد خبر: ۳۸۶۱۶
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

دولت ایالات‌متحده ظاهراً با همکاری AT&T، از میلیون‌ها آمریکایی جاسوسی می‌کند

گزارشی تازه نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین اپراتور آمریکا از بیش از یک دهه پیش اطلاعات تماس مشترکانش را با دولت به اشتراک می‌گذارد.

به گزارش «نبض فناوری»، مستندات نشان می‌دهند که بیش از یک دهه است که اپراتور مخابراتی AT&T سوابق تماس مشترکین خود را ذخیره می‌کند و با مقامات دولت ایالات‌متحده به اشتراک می‌گذارد.

براساس اسناد بررسی‌شده توسط Wired، میلیون‌ها شهروند ایالات‌متحده از طریق اپراتور مخابراتی AT&T، تحت نظارتی مخفیانه بر تماس‌هایشان قرار داشته‌اند و سوابق تماس‌های آن‌ها بدون دلیل موجه زیر نظر گرفته شده‌ است و مجریان قانون در آمریکا از آن‌ها جاسوسی کرده‌‌اند.

تماس‌های میلیون‌ها شهروند آمریکایی به دستور دولت آمریکا ذخیره شده است

براساس جزئیات این پژوهش‌ها، مقامات فدرال، ایالتی و محلیِ مجری قانون، بیش از یک دهه است که میلیون‌ها شهروند ایالات‌متحده را تحت یک برنامه مخفی به نام خدمات تحلیلی داده (DAS) زیر نظر گرفته‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این برنامه نه‌تنها سوابق تماس برخی افراد مظنون و مجرم را ردیابی می‌کند، بلکه به سراغ تماس‌های خانواده‌های آن‌ها، دوستان خانوادگی و افراد مرتبط با آن‌ها که هیچ‌گونه فعالیت مجرمانه‌ای نداشته‌اند و اصلاً مظنون به انجام فعالیت‌های غیرقانونی نیستند هم می‌‌رود.

در برنامه DAS که قبلاً به‌عنوان Hemisphere شناخته می‌شد، داده‌های تماس با کمک AT&T، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ایالات‌متحده، ضبط می‌شوند. یادداشت‌های مربوط به کاخ سفید که توسط Wired بررسی شده است، نشان می‌دهند که دفتر رئیس‌جمهور آمریکا بیش از 6 میلیون دلار برای ضبط تماس‌های انجام‌شده با استفاده از زیرساخت‌های AT&T به این برنامه پرداخت کرده است.

«کیم هارت»، سخنگوی AT&T، درخواست Wired برای اظهارنظر در مورد برنامه DAS را رد کرده و گفته که این شرکت موظف است به درخواست‌های قانونی سازمان‌های مجری قانون پاسخ دهد. بااین‌حال، هیچ قانونی وجود ندارد که به شرکت‌های مخابراتی اجازه دهد داده‌های مربوط به سال‌ها تماس آمریکایی‌ها را برای کمک به اجرای قانون ذخیره کنند.

درحالی‌که DAS برنامه‌ای برای ردیابی قاچاق مواد مخدر است، اما یک فایل فاش‌شده از مرکز اطلاعات منطقه‌ای کالیفرنیای شمالی (NCRIC) نشان می‌دهد که آژانس‌های پلیس محلی، مانند سازمان‌های پلیس دالی سیتی و اوکلند، داده‌های DAS را برای پرونده‌های حل‌نشده دیگری که ظاهراً ارتباطی با مواد مخدر ندارند نیز درخواست کرده‌اند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی