کد خبر: ۳۸۶۷۶
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

اپل احتمالاً توسعه مودم 5G اختصاصی خود را لغو می‌کند

به نظر می‌آید اپل پس از چندین تلاش ناموفق برای تکمیل تراشه مودم 5G اختصاصی خود، توسعه این مودم‌ را متوقف می‌کند.

به گزارش نبض فناوری، اپل رسماً این خبر را تأیید نکرده، اما براساس گزارش منابع آگاه، تلاش‌های این شرکت برای توسعه مودم خود تاکنون شکست خورده است. اپل چند سال است که در پی ساخت مودم 5G بوده اما گویا سرمایه‌گذاری‌ها و پافشاری‌های زیاد این شرکت ثمره‌ای به‌همراه نداشته است.

براساس گزارش یک منبع چینی و پست Tech_Reve در ایکس، منابع زنجیره تأمین مربوط به بخش‌های مودم 5G اپل ادعا می‌کنند که تلاش‌های این شرکت برای توسعه مودم خود تاکنون شکست خورده است و اپل می‌خواهد سرمایه‌گذاری چند ساله خود در این پروژه را منتفی کند. وال استریت ژورنال نیز در گزارشی قدیمی‌تر، عوامل شکست اپل در ساخت این مودم را اهداف غیرواقعی، درک ناکافی از چالش‌های موجود و تراشه‌های نمونه اولیه غیرقابل استفاده برشمرده بود.

اپل احتمالاً توسعه مودم 5G اختصاصی خود را لغو می‌کند

تلاش‌های مکرر اپل برای ساخت مودم 5G اختصاصی

اپل برای طراحی مودم اختصاصی خود هزاران مهندس را استخدام کرد؛ این شرکت در سال 2019 کسب‌وکار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را خرید و اکثر مدیران این پروژه را از بین مهندسان اینتل و کوالکام انتخاب کرد. هدف اپل آماده‌سازی تراشه مودم برای پاییز 2023 بود.

در اوایل ماه جاری میلادی، «مارک گرمن» از بلومبرگ گزارش داد که تلاش اپل در توسعه مودم 5G برای جایگزینی مودم‌های 5G کوالکام در آیفون و سایر محصولات با مشکلاتی مواجه شده است. همچنین گفته شد که عرضه این تراشه مودم تا پایان سال 2025 یا اوایل سال 2026 به تعویق افتاده است؛ به نظر می‌رسید اپل قصد دارد این فناوری را در نسخه‌ای از آیفون SE ارزان‌قیمت معرفی کند.

به‌رغم این تأخیرها، تصور می‌شد که اپل به توسعه مودم 5G خود ادامه می‌دهد زیرا این شرکت مشتاق است به قرارداد گران‌قیمتش با کوالکام پایان دهد. در سال 2017، اپل از کوالکام به دلیل اقدامات ضدرقابتی و 1 میلیارد دلار تخفیف پرداخت‌نشده شکایت کرد. این دو شرکت در سال 2019 این دعوا را حل‌وفصل کردند، و از آن زمان تاکنون با یکدیگر قرارداد همکاری دارند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی