کد خبر: ۳۸۶۸۲
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

حذف اکانت‌های غیر فعال گوگل تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود

گوگل از امروز حذف حساب‌های غیرفعال را شروع می‌کند. اگر نمی‌خواهید حساب قدیمی‌تان حذف شود، همین حالا در آن لاگین کنید.

به گزارش «نبض فناوری» گوگل از امروز (جمعه، ۱۰ آذر) حذف حساب‌های غیرفعال را آغاز می‌کند. این اقدام نتیجه‌ی سیاست جدیدی است که روی افزایش امنیت اکوسیستم گوگل تمرکز دارد. اگر حسابی دارید که مدت‌ها است از آن‌ استفاده نمی‌کنید، بهتر است که برای جلوگیری از حذف‌شدنش، در آن لاگین کنید.

گوگل سیاست حذف حساب‌های قدیمی را چند ماه پیش اعلام کرد و گفت تمامی اطلاعات حساب‌هایی که در دو سال اخیر فعال نبوده‌اند (شامل ایمیل و عکس و موارد این چنینی) را پاک می‌کند. با آغاز رسمی ماه دسامبر، حذف حساب‌های قدیمی تا ساعاتی دیگر شروع می‌شود.

گوگل گفته است که حذف حساب‌های کاربری را به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌دهد و این فرآیند را با حساب‌هایی شروع می‌کند که پس از ساخته‌شدن، هرگز مورد استفاده قرار نگرفتند. گوگل قبل از حذف هر حساب، چندین اعلان برای آن حساب و همچنین ایمیل ریکاوری می‌فرستد.

 

برای فعال‌کردن حساب‌های قدیمی، صرفا کافی است در آن‌ها لاگین کنید. کارهایی مثل خواندن ایمیل یا استفاده از گوگل درایو نیز باعث می‌شوند که حساب تا حداقل دو سال دیگر حذف نشود.

گوگل می‌گوید سیاست جدیدش، اقدامی برای حفاظت از ایمنی کاربران است؛ چون احتمال نفوذ هکرها به حساب‌های قدیمی بسیار بیشتر از حساب‌های جدید است.

حساب‌های فراموش‌شده احتمالا از رمزهای عبور قدیمی استفاده می‌کنند و سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای ندارند و به همین دلیل دربرابر هکرها آسیب‌پذیرترند.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی