کد خبر: ۳۸۷۰۶
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰
در اینستاگرام؛

اروپا خواستار شفافیت متا درباره مقابله با کودک آزاری شد

رگولاتورهای اتحادیه اروپا خواستار جزییاتی درباره اقدامات متا برای مقابه با محتوای کودک آزار در اینستاگرام شدند. تیک تاک و ایکس نیز در خواست های مشابهی دریافت کرده اند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، رگولاتورهای فناوری اروپا از متا پلتفرمز خواستند جزییات بیشتری درباره اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با محتوای کودک آزاری در اپ اینستاگرام را تا ۲۲ دسامبر سال جاری میلادی فراهم کند. درغیر اینصورت براساس قوانین محتوای آنلاین اروپا، شرکت با تحقیقات رسمی روبرو خواهد شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در اکتبر نخستین درخواست برای دریافت اطلاعات درباره اقداماتی جهت مقابله با گسترش محتوای تروریستی و خشونت آمیز در این پلتفرم را ارسال کرد. در ماه گذشته نیز دومین درخواست برای بررسی اقدامات جهت حفاظت از افراد زیر سن قانونی به شرکت فرستاده شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه در جدیدترین تحقیق خود نوشت: ما همچنین خواستار اطلاعاتی درباره سیستم توصیه اینستاگرام و افزایش محتوای مخرب شدیم.

درخواست مذکور برای دریافت اطلاعات براساس قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا انجام شده که طبق آن شرکت های بزرگ فناوری باید اقدامات بیشتری برای رصد محتوای مخرب و غیرقانونی در پلتفرم هایشان انجام دهند. عدم همخوانی با چنین درخواست هایی به تحقیق رسمی و حتی جریمه منجر می شود.

این درحالی است که تیک تاک متعلق به شرکت چینی بایت دنس و ایکس( توییتر سابق) نیز در خواست هایی مشابه برای دریافت اطلاعات دریافت کرده اند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی