کد خبر: ۳۸۷۰۹
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۵

مایکروسافت احتمالاً استفاده از دوربین موبایل به‌عنوان وب‌کم کامپیوتر را ممکن می‌کند

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد به برنامه Link to Windows قابلیت استفاده از دوربین گوشی‌های اندرویدی به‌عنوان وب‌کم کامپیوترها را اضافه کند.

به گزارش «نبض فناوری»، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت درحال کار روی قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد از طریق اپلیکیشن Link to Windows دوربین گوشی هوشمند خود را به وب‌کم رایانه شخصی تبدیل کنید. نسخه اخیر Link to Windows شامل کدهایی است که نشان می‌دهد قابلیت استفاده از دوربین موبایل به‌عنوان وب‌کم در راه است. البته برخی از عملکردهای Link to Windows به گوشی‌های هوشمند خاصی محدود است، بنابراین مشخص نیست که این ویژگی جدید به همه گوش‌ها راه پیدا می‌کند یا خیر.

براساس گزارش Android Authority، نرم‌افزار Phone Link مایکروسافت به‌زودی به شما امکان می‌دهد که از دوربین گوشی هوشمند به‌عنوان وب‌کم در رایانه شخصی خود استفاده کنید. Microsoft Phone Link که قبلاً با نام Microsoft Your Phone شناخته می‌شد، ابزاری کاربردی است؛ مخصوصاً اگر پرچمدار اخیر سامسونگ یا OnePlus 11 با اندروید 14 داشته باشید. این ابزار شامل نرم‌افزار Phone Link در دستگاه‌های ویندوزی و اپلیکیشن Link to Windows در اندروید است.

مایکروسافت احتمالاً استفاده از دوربین موبایل به‌عنوان وب‌کم کامپیوتر را ممکن می‌کند

استفاده از گوشی‌های اندرویدی به‌عنوان وب‌کم در ویندوز

در‌حال‌حاضر استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان وب‌کم در رایانه‌های شخصی با استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث امکان‌پذیر است، اما با اضافه‌شدن این ویژگی به Link to Windows، استفاده از آن کمی آسان‌تر می‌شود؛ به‌خصوص برای کسانی که قبلاً نیز از این برنامه برای اتصال گوشی و رایانه شخصی خود استفاده می‌کردند.

مایکروسافت احتمالاً استفاده از دوربین موبایل به‌عنوان وب‌کم کامپیوتر را ممکن می‌کند

نسخه v1.23102.190.0 اپ Link to Windows شامل کدی است که نشان می‌دهد این شرکت درحال کار روی قابلیت استریم ویدیوی دوربین در ویندوز با کمک گوشی اندرویدی است. چنین قابلیتی به شما اجازه می‌دهد که از دوربین باکیفیت گوشی خود به‌عنوان یک وب‌کم استفاده کنید. همچنین براساس این کدها، این قابلیت می‌تواند به‌صورت خودکار قاب‌بندی تصویر را تنظیم کند. همچنین اگر در حین مکالمه تصویری، حرارت گوشی بالا رفت، این برنامه به شما اطلاع خواهد داد.

اپل در سال 2022 نیز از چنین قابلیتی با نام Continuity Camera رونمایی کرد که با آن می‌توان از دوربین آیفون به‌عنوان وب‌کم استفاده کرد. به‌نظر می‌رسد که ویندوز می‌خواهد همانند اپل، اکوسیستم‌های خود را با یکدیگر هماهنگ کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی