کد خبر: ۳۸۷۲۰
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰
با عقد قرارداد پرتاب ماهواره توسط اسپیس‌ایکس

آمازون روی غرور خود پا گذاشت!

شرکت آمازون برای پرتاب ماهواره‌های اینترنتی خود تحت عنوان «پروژه کویپر» به سراغ شرکت رقیب، یعنی اسپیس‌ایکس رفته است تا ماهواره‌های خود را بی‌خطر مستقر نکند.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، شرکت آمازون(Amazon) به تازگی اعلام کرده که قراردادی را با شرکت اسپیس‌ایکس امضا کرده است تا مجموعه‌ای از ماهواره‌های پروژه کویپر(Project Kuiper) خود را در سال ۲۰۲۵ به مدار نزدیک زمین تحویل دهد.

اسپیس‌ایکس بدون شک بزرگترین رقیب آمازون در فضای اینترنت ماهواره‌ای است و در حال حاضر دارای یک صورت فلکی متشکل از بیش از ۴۰۰۰ ماهواره استارلینک(Starlink) است.

این دو شرکت همچنین رقیب شرکت بلو اوریجین(Blue Origin) هستند، شرکتی هوافضایی که توسط جف بزوس تأسیس شده و موشک‌های خود را در دست توسعه دارد.

اما وقتی صحبت از پرتاب موشک و ماهواره می‌شود، سرعت اسپیس‌ایکس و قابلیت اطمینان موشک «فالکون ۹» آن بی‌نظیر است.

به همین دلیل است که آمازون یک قرارداد با اسپیس‌ایکس برای سه پرتاب موشک فالکون ۹ منعقد کرده است. انتظار می‌رود این پرتاب‌ها در اواسط سال ۲۰۲۵ انجام شوند.

آمازون در نظر دارد تا پایان سال آینده، سرویس اینترنت ماهواره‌ای پروژه کویپر را به مشتریان خود ارائه کند و به زودی ناوگانی از ماهواره‌های اینترنتی را ارائه خواهد کرد.

آمازون دو نمونه اولیه از ماهواره‌های خود را در ماه اکتبر ۲۰۲۳ به فضا پرتاب کرد و در حال حاضر قراردادهایی برای پرتاب‌های آینده موشک ولکان(Vulcan) متعلق به ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی(ULA)، موشک آریان ۶(Ariane ۶) متعلق به شرکت آریان‌اسپیس(Arianespace) و موشک نیو گلن(New Glenn) متعلق به شرکت بلو اوریجین دارد که همگی ممکن است بین امسال تا سال آینده انجام شوند.

آمازون در اطلاعیه خود گفت که این پرتاب‌های اضافی با اسپیس‌ایکس، ظرفیت بیشتری را برای پشتیبانی از برنامه استقرار ما ارائه می‌دهد.

این شرکت گفته است که صورت فلکی پروژه کویپر از ۳۲۳۶ ماهواره تشکیل خواهد شد که حداقل نیمی از آنها باید تا تابستان ۲۰۲۶ به بهره‌برداری برسند تا با مجوز FCC مطابقت داشته باشند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی