کد خبر: ۳۸۷۲۴
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۶

در هنگام خرید سرور HP به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید سرور اچ پی و انواع آن (شبکه محلی) می تواند یکی از گزینه های مناسب برای شرکت ها و سازمان های بزرگ باشد. سرور های اچ پی با قابلیت های بالا، پشتیبانی از تعداد زیادی کاربر و قابلیت های مدیریتی قوی، محصولات جذابی برای خریداران هستند. همچنین، ان های شبکه محلی نیز برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ضروری است، زیرا به آنها کمک می کند تا دسترسی به داده های مهم و فایل های کاربردی را به صورت سریع و آسان فراهم کنند. در نتیجه، خرید سرور اچ پی و ان های شبکه محلی ممکن است برای شرکت هایی که به دنبال گسترش و بهبود عملکرد خود هستند، گزینه مناسبی باشد.

اگر برای فروشگاه کوچک خودتان نیاز به راه‌اندازی یک شبکه امن و مطمئن دارید، یا اینکه قصد دارید برای شرکت میزبانی وب یا راه‌اندازی شبکه‌های بزرگ‌تر یک سرور اچ پی تهیه کنید با ما همراه باشید.

در بحث فروش و خرید سرور hp ما به صاحبان کسب وکارهای کوچک و متوسط نیز پیشنهاد می کنیم برای رفع نیازهای مجموعه خود به سرور، از خرید سرور اچ پی دریغ نکنند؛ چراکه استفاده از سرورهای ارزان با مشخصات فنی معمولی، بهتر و اصولی‌تر از استفاده از کامپیوتر شخصی قدرتمند با مشخصات فوق‌العاده است.و همواره به خاطر داشته باشید که سرورها دارای نقش و وظیفه اصلی در شبکه هستند باید همواره از اطلاعات آنها بکاپ گرفت و یا در فضایی دیگری خارج از سرور اطلاعات را ذخیره کرد.

سرور HP چیست؟

سرور ترکیبی از سخت افزار کامپیوتری و سیستم عامل است که منابع مختلفی مانند رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و … را برای کاربران داخل شبکه آماده می‌کند. می‌توان گفت سرور کامپیوتری است با تعداد زیادی هارد دیسک، رم و پاور قدرتمند. سرورها از پیدایش شان تاکنون تغییرات زیادی داشته‌اند. تفاوت سرورها در طراحی ظاهری آنها و ترکیب سخت‌افزارهای داخل آن است. ظاهر سرورها در نحوه قرارگیری آنها در فضای داخل رک تاثیرگذار است و این رک در اتاق سرور قرار می‌گیرند.

سرور HP ایستاده

اگر شما کسب و کاری کوچک و تازه بنیادی دارید و یا آنکه می خواهید از سرور HP استفاده کنید سرورهای سری ایستاده می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. سرورهای ایستاده HP یک سرور کوچک و جمع و جور است که به مانند رایانه شخصی عمل می کند. این سرور ها شبیه به کیس است و نیازی به نصب در رک ندارند. تمامی نرم افزارها و سخت افزارهایی که در این سرورها به کار برده می شوند، در سطح پایینتری مشابه سرورهای دیگر هستند. از نظر قیمت نیز ارزان تر می باشند و به شما امکانات خوبی را برای شبکه های کوچک می دهند.

سرورHP رکمونت

رده دیگری از سرورهای اچ پی سری «رکمونت» است. رکمونت ها سرورهایی هستند که به صورت چمدانی ارائه می شوند و برای راه اندازی باید در رک قرار بگیرند (اصطلاح رکمونت نیز به این موضوع اشاره دارد). سرورهای رکمونت HP از معروف ترین سرورهای شرکت HP هستند و تقریبا تمام دیتاسنترهای بزرگ از این سرورها استفاده می کنند. این سرورها قابلیت توسعه بسیار خوبی دارند و از تمامی فناوری ها و نرم افزارهای ارائه شده از سوی شرکت HP و یا سایر شرکت ها پشتیبانی می کنند.  سرورهای رکمونت انواع بسیار گوناگونی دارند و با قدرت ها و قابلیت های بسیار متنوعی ارائه می شوند.

 

توجه داشته باشید که اگر قصد خرید سرور HP دارید، سایز را متناسب با قد کودک انتخاب کنید و حتما اطلاعات مربوط به سایز هر دوچرخه را مطالعه کنید.

سرور HP DL یا سرور HP ML

سرورهای DL که پرفروش‌ترین DL380 و HP Proliant DL360 هستند، روی رک نصب می‌شوند، در حالی که سری ML سرورهای برج یا مستقل HP هستند که شبیه کیس‌های کامپیوتر هستند و نیازی به رک ندارند. در بین سرورهای محبوب سری ML می توان از مدل ML350 استفاده کرد. برای خرید سرور سری ML یا DL به این نکته توجه داشته باشید که سرورهای ML جزو سرورهای برجی طبقه‌بندی می شوند و معمولاً نیازی به رک ندارند اما برخی از مدل های این سری را می توان داخل رک همراه با قطعات نصب کرد. به نام کیت ریلی به طور کلی سرورهای نسل جدید از نظر سخت افزاری قدرتمندتر از نسل های قبلی هستند. با معرفی و ساخت سرورهای نسل جدید این برند، تولید نسل قبل به طور کامل متوقف نخواهد شد و تجهیزات برای مدت محدودی ساخته و پشتیبانی خواهند شد. در حال حاضر سرورهای زیادی در شرکت ها و سازمان های نسل قبل وجود دارد که البته نیاز تجاری را به دنبال دارد. شرکت افرا فناوری ایکاد با توجه به نمایندگی فروش سرورهای اچ پی و قطعات آنها در ایران می توانید سرور اچ پی خود را خریداری نمایید. این شرکت توجه خود را بر روی سرورهای پیشرفته ای مانند HP Proliant DL360 و HP Proliant DL380 متمرکز کرده است. اما سرور و کامپیوتر شرک ساز در تمامی مدل های سرور تسورام نیز به فروش می رسد.

چرا باید از سرور های HP استفاده کنیم؟

  • ارائه کانفیگ پیشنهادی با بالاترین توان
  • دارا بودن تیم پشتیبانی برای محصولات اچ پی در ایران
  • امنیت بالا سرور ها
  • قابل ارتقا بودن سرور ها در کمترین زمان

در ادامه نکاتی در مورد خرید سرور اچ پی و تاثیرگذاری آن‌ها بیان می‌کنیم تا در هنگام تصمیم‌گیری، با دانش و اطلاعات کافی انتخاب خود را انجام دهید. همچنین داشتن اطلاعات در این زمینه می‌تواند به شما در خرید بهتر کمک کند که با کمترین هزینه، بهترین کیفیت را داشته باشید.

قیمت سرور HPE G10 یا نسل دهم به چه صورت می باشد؟

آخرین نوع سرور اچ پی در حال حاضر نسل دهم یعنی HP Server G10, G10 Plus است که در حال حاضر جدیدترین و جدیدترین سرور HP G11 در سال 2023 می باشد.

در اینجا 8 ویژگی مهم سرورهای اچ پی را توضیح ‌می‌دهیم که برای مدیران IT مهم بوده و دلیل بر انتخاب این برند سرور ‌می‌شود:

  • کانفیگ و بهنیه سازی در سریع ترین زمان ممکن تنها با یک کلیک!
  • مانیتور و تنظیمات سرور به‌صورت آنی
  • گزینه ای مناسب برای پردازش ابری
  • امنیت سیستم‌‌ها
  • تشخیص حمله و امکان بازسازی آسیب‌‌ها
  • مدیریت کامل و بدون واسطه از راه دور
  • رفع ایراد در سریع ترین زمان ممکن به لطف تعداد بسیار زیادی سنسور
  • ارتقا پذیری آسان با ظرفیت بالا
  • قیمت سرور HP G10 یا نسل دهم

سرورهای نسل دهم HPE در سال 2018 معرفی شدند و در زمان نگارش این مقاله آخرین نسل هستند. خوشبختانه آخرین نسل سرورهای اچ پی از نظر سخت افزاری با کارایی بالا با نسل قبلی مقایسه می شود. به عنوان مثال، پردازنده های نسل دهمی که با نام Intel Xeon Scalable به فروش می رسند، قدرت پردازش بالاتری دارند و همچنین قیمت بالاتری دارند. همین موضوع در مورد سایر سخت افزارهای این نسل مانند رم و فضای ذخیره‌سازی نیز صدق می کند.

افرا فناوری ایکاد، آماده ارائه کانفیگ و قیمت سرور HP G10 بوده و با ارائه مشاوره حرفه ای، نیاز مشتریان را برطرف ‌می‌کند.

در هر صورت شرکت ایکاد تک ‌می‌تواند در زمینه خرید سرور حسابداری ، هاستینگ و سایر موارد کسب و کار شما، مشاور و تامین کننده شما باشد.

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
وبگردی