کد خبر: ۳۸۷۳۹
|
۱۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۰

شکایت ۸۳ رسانه اسپانیایی از مالک فیس‌بوک

یک گروه نماینده ۸۳ رسانه اسپانیایی با اشاره به رقابت غیرمنصفانه در بازار تبلیغات، یک شکایت ۵۵۰ میلیون یورویی (۵۹۸ میلیون دلار) را علیه شرکت متا پلتفرم که مالک فیس‌بوک است، تنظیم کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این شکایت توسط انجمن انتشار روزنامه AMI در یک دادگاه تجاری تنظیم شد. روزنامه‌های اسپانیایی می‌گویند استفاده گسترده و سیستماتیک شرکت متا از داده‌های شخصی کاربران پلتفرم‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، به این شرکت آمریکایی، مزیت غیرمنصفانه‌ای برای طراحی و شخصی سازی تبلیغاتی بخشیده است که باعث شکل گیری رقابت غیرمنصفانه شده‌اند.

در این شکایت که به نمایندگی از شرکت پرسیا (ناشر روزنامه ال پائیس و بوسنتو) و سایر گروه‌های رسانه‌ای خصوصی، تنظیم شده، آمده است: اکثر تبلیغاتی که توسط شرکت متا قرار می‌گیرند، از داده‌های شخصی استفاده می‌کنند که بدون کسب رضایت مشتریان به دست آمده اند و به این ترتیب، مقررات حمایت از داده را نقض می‌کنند.

با این شکایت دومین بار است که رسانه‌های اسپانیایی، شرکت‌های فناوری را برای حمایت از قلمرو خود، به چالش می‌کشند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت اسپانیا در سال ۲۰۱۴، سرویس گوگل نیوز شرکت آلفابت را تا سال ۲۰۲۲ به تعطیلی کشاند تا این که مقررات جدیدی تصویب شد که به رسانه‌ها اجازه می‌داد با این غول فناوری، مستقیما مذاکره کنند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی