کد خبر: ۳۸۷۶۰
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۱

انتشار طرح مفهومی ۲ خودرو الکتریکی جدید تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا از طرح مفهومی ۲ خودرو جدید الکتریکی خود شامل یک SUV شهری و یک کراس‌اور اسپرت خود رونمایی کرده که قرار است تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار شوند.

به گزارش «نبض فناوری»، انگجت اعلام کرد، شرکت خودروسازی تویوتا روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ مجموعه خودروهای الکتریکی باتری‌دار اروپایی(BEVs) خود را تا شش مدل گسترش دهد. این خودروساز دو طرح مفهومی جدید برای ناوگان خودروهای برقی آینده خود معرفی کرده که شامل یک خودرو شاسی بلند شهری و یک نیم‌شاسی اسپرت می‌شود.

قرار است این خودروها در سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه شوند. تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش خودرو به حساب می‌آید در حال حاضر تنها یک مدل تمام الکتریکی به نام bZ۴X را به فروش می‌رساند. هدف این شرکت دستیابی به آلایندگی صفر تا سال ۲۰۳۵ است.

دو طرح تازه فاش شده این شرکت به خودروی قدیمی bZ۴X و یک شاسی بلند کامپکت که سال گذشته به نمایش گذاشته شد، می‌پیوندند.

طرح جدید شاسی بلند شهری تویوتا برای عرضه در اروپا در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

انتشار طرح مفهومی ۲ خودرو الکتریکی جدید تویوتا

طراحی این خودرو شاسی بلند از خودرو «Yaris Cross» این شرکت الهام گرفته است که یکی از پرفروش ترین‌ها در سطح خود است. این خودرو در مدل‌های دیفرانسیل جلو و AWD عرضه می‌شود که یکی مقرون‌به‌صرفه است و دیگری برد طولانی‌تری دارد. در همین حال، تویوتا در مورد نیم‌شاسی اسپرت خود حرف کمتری برای گفتن داشت.

این خودروساز انتظار دارد که تولید این طرح مفهومی در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

تویوتا قصد دارد نسل بعدی باتری‌ها را در سال ۲۰۲۶ و پس از آن، عرضه کند. در وهله اول این شرکت بر عملکرد تمرکز خواهد داشت و ساختاری معمولی با برد دو برابر و برچسب قیمتی ۲۰ درصد ارزان‌تر از bZ۴X ارائه می‌دهد.

باتری‌های بعدی با کیفیت خوب و کم هزینه خواهند بود که برای تشویق به پذیرش خودروهای برقی طراحی شده‌اند. این باتری‌ها شکلی جدید با ساختار دوقطبی خواهند داشت که در درجه اول از فسفات آهن لیتیوم ارزان‌تر (LFP) استفاده می‌کنند. تویوتا با استفاده از این سلول، ارائه ۲۰ درصد برد بالاتر و ۴۰ درصد هزینه کمتر نسبت به bZ۴X را در نظر گرفته است.

انتشار طرح مفهومی ۲ خودرو الکتریکی جدید تویوتا

باتری‌های سوم با استفاده از فناوری‌های کاتد نیکل بالا و دوقطبی، کاملا کارایی بالایی خواهند داشت. تویوتا در مورد محدوده باتری و اهداف قیمتی این دسته گفته است: هزینه‌های پایین‌تر و برد رانندگی بیشتر مورد انتظار است.

در نهایت، تویوتا با اولین باتری‌های حالت جامد خود، که ممکن است هنوز سه یا چهار سال دیگر تا عرضه آن‌ها باقی مانده باشد، پیشرفت خود را نشان می‌دهد.

آندریا کارلوچی(Andrea Carlucci)، نایب رئیس تویوتا اروپا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ما یک پیشرفت فناورانه داشته‌ایم که بر چالش طولانی مدت دوام باتری حالت جامد غلبه می‌کند. روشی برای تولید انبوه در حال حاضر در حال توسعه است و ما در تلاش برای تجاری سازی آن در سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ با ظرفیت تولید چند ده هزار خودرو هستیم. هدف این خودروسازی شارژ خودرو از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۱۰ دقیقه است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی