کد خبر: ۳۸۷۶۲
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

مایکروسافت نسخه اندروید اپلیکیشن Seeing AI را برای کمک به افراد نابینا و کم‌بینا منتشر کرد

این اپلیکیشن می‌تواند به افراد نابینا و کم‌بینا در انجام کارهایی مثل خواندن یک نوشته یا منو، تشخیص اسکناس و شناسایی تصاویر کمک کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مایکروسافت به‌تازگی اپلیکیشن Seeing AI را برای 3 میلیارد کاربر اندرویدی در دسترس قرار داده است. این شرکت از سال 2017 تاکنون، این اپلیکیشن کاربردی را فقط برای iOS عرضه کرده بود. Seeing AI با استفاده از هوش مصنوعی، به افراد نابینا و کم‌بینا در انجام کارهایی مانند شناسایی اسکناس، خواندن دست‌خط و توصیف صحنه‌ها کمک می‌کند.

براساس گزارشی جدید، اکنون اپلیکیشن Seeing AI برای دانلود در اندروید به‌صورت رایگان منتشر شده است. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای کمک به جامعه نابینایان و کم‌بینایان استفاده می‌کند. افراد نابینا می‌توانند کارهای روزانه مانند خواندن یک نوشته یا منو، تشخیص اسکناس و شناسایی تصاویر را با کمک این اپلیکیشن انجام دهند. برای استفاده از Seeing AI، کاربران باید با دوربین گوشی خود از سوژه موردنظر عکس بگیرند تا هوش مصنوعی بتواند محتویات عکس را برای آن‌ها تشریح کند.

اپلیکیشن Seeing AI برای اندروید

مایکروسافت نسخه اندروید اپلیکیشن Seeing AI را برای کمک به افراد نابینا و کم‌بینا منتشر کرد

مایکروسافت برای اولین‌بار در سال 2017، کار روی اپلیکیشن Seeing AI را به‌عنوان یک پروژه تحقیقاتی آغاز کرد. اما اندکی بعد این اپلیکیشن در دسترس عموم نیز قرار گرفت. تاکنون Seeing AI فقط برای iOS در دسترس بوده، اما حالا در اندروید نیز قابل استفاده است.

این اپلیکیشن درحال‌حاضر فقط از 18 زبان پشتیبانی می‌کند و متأسفانه زبان فارسی جزو این زبان‌ها نیست، اما مایکروسافت وعده داده است که در سال 2024، تعداد زبان‌ها را به 36 عدد افزایش دهد.

همچنین مایکروسافت دو ویژگی‌ جدید نیز به نسخه‌های iOS و اندروید اضافه کرده است:

توضیح بیشتر برای عکس‌ها: علاوه بر ارائه خلاصه‌ای کوتاه از عکس‌ها، اکنون می‌توان روی گزینه «اطلاعات بیشتر» کلیک کرد تا هوش مصنوعی توضیحات کامل‌تری، شامل جزئیات بسیار بیشتر درباره آنچه در تصویر وجود دارد، ارائه دهد.

چت‌کردن با هوش مصنوعی: پس از اسکن‌کردن یک نوشته، علاوه بر شنیدن کلمه‌به‌کلمه آنچه اسکن شده است، می‌توان با Seeing AI نیز چت کرد تا درباره موضوعاتی مانند موارد موجود در منو، قیمت یک مورد در رسید یا خلاصه‌کردن یک مقاله، اطلاعات بیشتری کسب کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی