کد خبر: ۳۸۸۰۸
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

مدیر سونی: برای بازی‌کردن، پلی استیشن ۵ از پی‌سی بهتر است

یکی از مدیران ارشد سونی می‌گوید پلی استیشن ۵ نسبت به پی‌سی انتخاب بهتری برای بازی کردن است.

به گزارش«نبض فناوری»هیداکی نیشینو که معاون ارشد تجربه‌ی پلتفرم در سونی است، در مصاحبه‌ی اخیر خود به Nikkei Asia گفت که پلی استیشن ۵ در مقایسه با PC، پلتفرم برتر بازی در حال حاضر است.

هم‌اکنون اجرای بازی‌هایی مانند Starfield در کنسول بازی سونی روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده است. همچنین تریلری که به تازگی از GTA 6 منتشر شده است، نشان می‌دهد که راک‌استار ممکن است تصمیم بگیرد این بازی روی تمام کنسول‌های نسل فعلی با ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا شود و این موضوع باعث ایجاد بحث‌های زیادی بین طرفداران شده است و عده‌ای معتقدند محدودیت اجرای GTA 6 روی ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه با توجه به ویژگی‌های گرافیکی بالای این بازی، توهینی به آن‌ها خواهد بود.

نیشینو در طول مصاحبه به این نکته اشاره کرد که راه‌اندازی کنسول PS5 برای افرادی که تنها به دنبال جدیدترین بازی‌ها هستند، بدون نگرانی از جزئیات دیگر بسیار آسان‌تر است. با این حال، صرف پول و زمان برای اسمبل کامپیوتر گیمینگ رده‌بالا، تنها برای طرفداران سرسخت پی‌سی قابل قبول است.

مطمئنا خرید PS5 ارزان‌تر از ساخت یک کامپیوتر شخصی با عملکرد مشابه یا بالاتر از آن است. با این حال، کنسول بازی سونی به عنوان یک سیستم سرگرمی با مشخصات سخت‌افزاری ثابت طراحی شده است، در حالی که یک پی‌سی می‌تواند برای اهداف دیگری مانند کار و تولید محتوا هم استفاده شود و با سخت‌افزار قوی‌تر در طول زمان ارتقا یابد.

نیشینو در این رابطه توضیح می‌دهد که سونی فعلاً نگران عملکرد نیست. او معتقد است که بازی‌ها در حال حاضر به خوبی روی پلی استیشن ۵ اجرا می‌شوند و به عنوان مثال به اسپایدرمن ۲ که اخیراً منتشر شده است اشاره می‌کند.

سونی می‌گوید برای فصل تعطیلات امسال کاملاً آماده‌ است و ظاهراً پلی استیشن ۵ در راه تبدیل شدن به موفق‌ترین و سودآورترین کنسول تاریخ این شرکت است. باتوجه به مسائل مربوط به عرضه در بازار، غول ژاپنی اطمینان دارد که می‌تواند در پایان سال مالی جاری، در مجموع ۲۵ میلیون واحد پلی استیشن ۵ بفروشد.

اکوسیستم پلی استیشن ۵ به تازگی با اضافه شدن کنسول دستی پلی استیشن پورتال بزرگ‌تر شده و پس از آن پلی استیشن ۵ اسلیم قرار دارد که علاوه‌بر طراحی نسبتاً ظریف، فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به نسخه‌ی اصلی دارد.

پلی استیشن پورتال وعده‌ی تجربه‌ی PS5 را در یک دستگاه قابل حمل ارائه می‌دهد، اما مشخص نیست که آیا تقاضای کافی برای آن وجود دارد یا خیر. سونی انتظار دارد که پلی استیشن ۵ اسلیم در فصل تعطیلات امسال در کنار نمونه‌های معمولی به فروش برسد، هر چند جالب خواهد بود که ببینیم آیا این شرکت می‌تواند به هدف فروش ۲۵ میلیون واحدی خود برسد یا خیر.

 

شایعاتی مبنی بر ساخت پلی استیشن ۵ پرو با دو برابر قدرت بیشتر نسبت به نسخه‌ی معمولی وجود دارد، اما باتوجه به اینکه اکثر بازی‌ها به خوبی روی نسخه‌ی عادی اجرا می‌شوند و سونی بابت تأمین قطعات مورد نیاز با مشکلاتی روبه‌رو است، این موضوع فعلاً بعید به نظر می‌رسد.

افزایش عرضه‌ی پلی استیشن ۵ و اطمینان از اینکه محتوای زیادی برای جذب مردم به این اکوسیستم وجود داشته باشد در صدر اولویت‌های سونی است، به خصوص در پی تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت. نیشینو گفت: «ما در فصل فروش پایان سال، هم با نرم‌افزار و هم با سخت‌افزار از جمله لوازم جانبی پلی استیشن به بازار حمله خواهیم کرد.»

 

منبع: زومیت

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی