کد خبر: ۳۸۹۱۴
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

موشک «فالکون ۹» دو ماهواره ارتش آلمان را به مدار زمین برد

شرکت «اسپیس‌ایکس» دو ماهواره ارتش آلمان را با موشک «فالکون ۹» خود به مدار زمین پرتاب کرد.

سحابی «مرد دونده» را رصد کنید

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) با دو ماهواره شناسایی رادار برای ارتش آلمان صبح روز یکشنبه ۲۴ دسامبر پرتاب شد.

موشک فالکون ۹ ساعت ۸:۱۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، ماموریت «سارا-۲»(SARah-2) را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» در کالیفرنیا به مدار پایین زمین پرتاب کرد. این پرتاب ابتدا برای روز شنبه ۲۳ دسامبر برنامه‌ریزی شده بود اما یک روز به تعویق افتاد تا امکان بررسی‌های بیشتر پیش از پرواز فراهم شود.

ماموریت سارا-۲، دو ماهواره شناسایی «رادار دهانه ترکیبی» یا «سار»(SAR) را برای ارتش آلمان به مدار زمین فرستاد. در شرح ماموریت نوشته شده است: ماهواره‌ها به روند جایگزینی شبکه ماهواره‌ای قدیمی «سار-لوپ»(SAR-Lupe) ادامه خواهند داد. «سارا ۲»(SARah 2) و «سارا ۳» دو ماهواره آنتن بازتاب‌دهنده هستند؛ به این معنی که به همراه ماهواره «سارا ۱» برای افزایش وضوح شبکه ماهواره‌ای پرواز خواهند کرد.

به گفته اسپیس‌ایکس، سارا-۲ هشتمین ماموریت برای اولین مرحله این فالکون ۹ خاص بود. موشک برای هشتمین فرود خود بازگشت و حدود هشت دقیقه پس از پرتاب، در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ فرود آمد. در همین حال، سارا ۲ و سارا ۳ به ترتیب حدود ۲۰ دقیقه و ۲۵ دقیقه پس از پرتاب شدن از مرحله بالایی فالکون ۹، در مدار پایین زمین مستقر شدند.

سحابی «مرد دونده» را رصد کنید

عکسی از فرود اولین مرحله موشک فالکون ۹

پرتاب روز یکشنبه، یکی از ماموریت‌های سال بسیار شلوغ ۲۰۲۳ برای اسپیس‌ایکس بود. این شرکت در سال جاری تاکنون ۹۴ ماموریت مداری و همچنین دو پرواز آزمایشی موشک بزرگ «استارشیپ»(Starship) خود را انجام داده است.

پیش از آغاز سال جدید میلادی، اسپیس‌ایکس اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد. به عنوان مثال، موشک قوی «فالکون هوی»(Falcon Heavy) این شرکت قرار است هواپیمای فضایی «X-37B» نیروی فضایی آمریکا را روز ۲۸ دسامبر به مدار زمین بفرستد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی