کد خبر: ۳۸۹۵۶
|
۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

مونتاژ تراشه‌های پیشرفته چینی در مالزی

تعداد رو به رشدی از شرکت‌های طراحی نیمه رسانای چینی از شرکت‌های مالزیایی برای مونتاژ بخشی از تراشه‌های پیشرفته خود استفاده می‌کنند تا در صورت گسترش تحریم‌های آمریکا، از ریسک‌های احتمالی اجتناب کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: این شرکت‌ها از شرکت‌های پکیجینگ تراشه مالزی درخواست کرده‌اند نوعی از تراشه معروف به واحدهای پردازنده گرافیکی (GPU) را مونتاژ کنند.

این درخواست تنها شامل مونتاژ است که با محدودیت‌های آمریکا مغایرت ندارد و شامل ساخت ویفرهای تراشه نیست. به گفته منابع آگاه، بعضی از قراردادها مورد توافق قرار گرفته‌اند.

واشنگتن برای محدود کردن دسترسی چین به تراشه‌های GPU که می‌توانند به پیشرفت هوش مصنوعی یا ابررایانه‌های قدرتمند و برنامه‌های نظامی کمک کنند، محدودیت‌هایی را روی فروش این قطعات و همچنین تجهیزات ساخت آنها اعمال کرده است.

به گفته تحلیلگران، با تاثیر این تحریم‌ها و تقاضای ناشی از رونق هوش مصنوعی، شرکت‌های طراحی نیمه رسانای چین در تلاش برای تامین خدمات پکیجینگ پیشرفته کافی در داخل کشور هستند.

دو منبع آگاه گفتند: بعضی از شرکت‌های چینی به خدمات پکیجینگ پیشرفته تراشه علاقمند هستند.

پکیجینگ پیشرفته تراشه می‌تواند عملکرد تراشه را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود دهد و به عنوان یک فناوری مهم در صنعت نیمه‌رسانا ظاهر شده است. این گاهی اوقات شامل ساخت چیپ‌لِت‌هایی است که در آن تراشه‌ها به صورت فشرده بسته بندی می‌شوند تا به عنوان یک مغز قدرتمند با هم کار کنند.

اگرچه این خدمات هنوز مشمول محدودیت‌های صادراتی آمریکا قرار نگرفته‌اند اما حوزه‌ای است که نیازمند فناری پیشرفته است و شرکت‌ها نگران هستند که ممکن است روزی هدف محدودیت‌های صادراتی به چین قرار بگیرد.

مالزی که قطب بزرگ زنجیره تامین نیمه رسانا به شمار می‌رود، در موقعیت مناسبی برای تقویت بیشتر کسب و کار قرار گرفته است زیرا شرکت‌های تراشه چینی در حال متنوع کردن نیازهای مونتاژ خود به خارج از چین هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مالزی در حال حاضر حدود ۱۳ درصد در پکیجینگ، مونتاژ و تست نیمه‌رسانای جهان سهم دارد و قصد دارد این سهم را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ درصد افزایش دهد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی