کد خبر: ۳۸۹۶۳
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۰

برای سایت وردپرس کدام هاست مناسب تر است؟

چه نوع میزبان وردپرس برای سایت یا کسب و کار آنلاین مناسب است؟ این روزها همه کاربران و صاحبان وب‌سایت با این سوال مواجه هستند که بهترین هاست برای وردپرس کدام است؟ چه نکاتی باید در نظر گرفته شود تا بهترین میزبانی وردپرس را انتخاب کنیم؟ چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که یک میزبان مخصوص وردپرس نیازهای وب‌سایت ما را برطرف می‌کند؟ این مقاله به بررسی نکات مهم برای انتخاب بهترین هاست برای وردپرس می‌پردازد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

برای سایت وردپرس کدام هاست مناسب تر است؟

آیا برای سایت وردپرس باید حتما هاست وردپرس بگیریم؟

جواب کوتاه به این سوال خیر است. برای اجرای یک وب‌سایت مبتنی بر وردپرس (WordPress) نیازی به استفاده از "هاست وردپرس" به صورت اختصاصی نیست. هاست مخصوص وردپرس بستری است که به‌طور خاص برای اجرای وب‌سایت‌های ساخته شده با وردپرس بهینه‌سازی شده است. اما شما می‌توانید از هر نوع هاست معمولی یا اختصاصی برای نصب و استفاده از وردپرس استفاده کنید. در هر حال شما برای اجرای یک وب‌سایت وردپرس، لازم است به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

  1. دامین (آدرس اینترنتی وب‌سایت)
  2. هاستینگ (فضای میزبانی برای ذخیره سازی فایل‌ها و داده‌های وب‌سایت)
  3. بانک اطلاعاتی (مانند MySQL یا MariaDB) برای ذخیره سازی اطلاعات وردپرس
  4. PHP و MySQL یا MariaDB بر روی هاست برای اجرای سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس

اگر شما هاست معمولی یا اختصاصی (با پشتیبانی از PHP و MySQL) دارید، می‌توانید وردپرس را بر روی آن نصب و اجرا کنید. در واقع، بسیاری از شرکت‌های هاستینگ خدمات نصب آسان وردپرس را ارائه می‌دهند که به کمک آن می‌توانید وردپرس را به سرعت بر روی هاست خود نصب کرده و وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید.

در انتخاب بهترین هاست برای وردپرس، نیاز است که به برخی از ویژگی هایی که در این انتخاب تاثیرگذارند، توجه داشته باشیم. وردپرس به عنوان یکی از معتبرترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیا شناخته می‌شود. بررسی موارد مختلف و انتخاب یک هاست که توانایی پاسخگویی به این نیازها را داشته باشد، می‌تواند به طور قابل توجهی در کاهش هزینه‌های مرتبط با خرید هاست مخصوص وردپرس، به شما کمک کند.

برای سایت وردپرس کدام هاست مناسب تر است؟

هاست وردپرسی چند گیگ برای من مناسب است؟

قبل از خرید هاست، باید به چند نکته حیاتی توجه کنید. اولین مورد این است که چه مقدار فضا برای ذخیره و نگهداری فایل‌ها و اطلاعات سایتتان نیاز دارید. اگر سایت شما دارای حجم بالا و تعداد زیادی تصویر و ویدیو است، بهتر است یک هاست با فضای حداقل 5 گیگابایتی را در نظر بگیرید.

هرچند که ممکن است تاکنون تجربه‌ای از استفاده از هاست وردپرس را نداشته باشید، اما برای شروع می‌توانید هاست 1 گیگابایتی را امتحان کنید. در صورت نیاز، می‌توانید آن را ارتقاء دهید؛ اما باید به این نکته توجه کنید که وردپرس و قالب‌های حرفه‌ای برای کارکرد صحیح به طور معمول نیازمند حدود 500 مگابایت فضا هستند.

علاوه بر فضای لازم، پهنای باند نیز یک فاکتور بسیار مهم است. وقتی فایل‌هایی بر روی سایتتان آپلود می‌شود یا کاربران فایل‌های شما را دانلود می‌کنند، پهنای باند مصرف می‌شود. پهنای باند تعیین کننده سرعت دانلود و آپلود فایل‌های سایت شما توسط هاست می‌باشد.

برترین ارائه دهندگان هاست وردپرس در ایران

برای سایت وردپرس کدام هاست مناسب تر است؟

 بسیاری از شرکت‌های هاستینگ وب وجود دارند که مجموعه‌ای از طرح‌های مختلف هاست وردپرس را عرضه می‌کنند. در ادامه 6 شرکت برتر هاست وردپرس را معرفی خواهیم کرد و امکانات و خدمات هر شرکت را بررسی خواهیم نمود.

 میزبانفا

 میزبانفا یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات هاست وردپرس است. این شرکت این امکان را فراهم می‌کند که با استفاده از سرورهای با تعداد کم، حداکثر تعداد ۲۰ سایت را میزبانی کنید. اگر سایتی با ترافیک بالا دارید، می‌توانید از این امکانات این شرکت استفاده کنید. میزبانفا در زمینه میزبانی وب حدود ۵ سال سابقه دارد و توانسته است اعتماد بیش از ۵۰۰۰ مشتری را جلب کند.

برخی ویژگی‌های مهم هاست وردپرس میزبانفا عبارتند از:

- بهینه برای سایت‌های وردپرس

- ترافیک نامحدود

- قابلیت ارتقا

- بکاپ گیری روزانه

- استفاده از حافظه‌ی RAM از نوع DDr4 با سرعت پردازش بالا

- و….

مزیت اصلی خرید هاست وردپرس از میزبانفا، استفاده از هارد SSD با کیفیت و سرعت بالاست. همچنین این شرکت امکان پشتیبانی از طریق چت و تیکت را فراهم کرده و همچنین شما می‌توانید از پایگاه داده میزبانفا برای دسترسی به آموزش‌های مختلف استفاده کنید.

ایران سرور

شرکت ایران سرور یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه ارائه خدمات هاستینگ در ایران است. این شرکت با بیش از ۱۹ سال تجربه، بیش از ۷۰ دیتاسنتر و ارائه انواع هاست‌های لینوکس و ویندوز، هاست پاپتون و هاست دانلود، از جمله شرکت‌های با تجربه ترین در زمینه خود است. برای درک بیشتر تفاوت هاست وردپرس و لینوکس میتوانید از مقاله مرتبط با آن اطلاعات بیشتر کسب کنید یا روی لینک کلیک کنید.

 این شرکت ارائه دهنده هاست وردپرس ویژه با امکانات زیر است:

  1. نصب رایگان وردپرس بر روی هاست‌های تخصصی وردپرس
  2. پشتیبانی از MySQL ۵. ۶ و PHP نسخه ۵. ۶ تا ۷. ۳
  3. امکان مشاهده جزئیات پلن‌های وردپرس در تصویر زیر

برخی از امکانات این هاست شامل:

- قابلیت ارتقا

- بکاپ گیری دائمی

- DNS اختصاصی رایگان

- هارد پرسرعت سری NVME

- ترافیک نامحدود

- SSL رایگان

-و…

ایران سرور علاوه بر امکانات بالا، امکان ارتقا آنی هاست را فراهم می‌کند و در صورت عدم رضایت کاربران، امکان درخواست استرداد وجه به صورت کامل فراهم شده است.

 پارس پک

هاست وردپرس پارس پک انواع متعددی از پلن‌های هاست وردپرس را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از پلن‌های استاندارد استفاده کنید یا به طور دلخواه پلن سفارشی خود را طراحی کنید، با توجه به مدت زمان هاست، مکان سرور، کنترل پنل، فضای ذخیره‌سازی، ترافیک ماهانه و حافظه RAM.

امکانات میزبانی سایت وردپرس پارس پک

پلن‌های ابتدایی هاست وردپرس پارس پک امکاناتی از قبیل ارتقاء خودکار سخت‌افزارها در هر لحظه و نصب سریع اسکریپت‌های محبوب CMS را در چند ثانیه فراهم می‌کند. برخی از امکانات دیگر این پلن‌ها عبارتند از:

- دسترسی به سرورهای لوکیشن ایران و آلمان

- امکان استفاده از کنترل پنل‌های cPanel، DirectAdmin و Plesk

- بکاپ گیری روزانه از پایگاه داده و هفتگی از کل سایت

- پشتیبانی ۲۴ ساعته

- قابلیت انتقال مکان سرور از اروپا به ایران و بالعکس

- نصب سریع وردپرس

-  و…

علاوه بر هاست وردپرس، شما می‌توانید انواع دیگری از هاست مانند هاست دانلود، هاست ابری، سرور اختصاصی، هاست ووکامرس و غیره را نیز از این شرکت خریداری کنید

وب رمز

هاست وردپرس وب رمز با سرور‌های سریع و بهینه از بهترین هاست وردپرس استفاده می‌کند که از لینوکس ابری سفارشی شده است، این امر باعث ایجاد امنیت بیشتر برای سایت‌ها می‌شود.

برخی از امکانات هاست وردپرس وب رمز شامل :

- لوکیشن در ایران و آلمان

- استفاده از سرورهای NVMe بر پایه فیبر نوری

- استفاده از وب سرور LiteSpeed

- استفاده از کنترل پنل cPanel

- بکاپ گیری روزانه

- ارائه SSL رایگان

- و…

مزیت‌های هاست وردپرس وب رمز :

- ارائه دامنه رایگان برای تمامی پلن‌ها

- ارائه ssl رایگان

- امکان ارسال بینهایت‌ ایمیل

- پشتیبانی ۲۴/۷ از طریق تیکت، تماس تلفنی و چت آنلاین

- نصب امکانات امنیتی از جمله فایروال اختصاصی برای جلوگیری از حملات DOS، آنتی‌اسپم، آنتی‌ویروس و آنتی‌مالویر و غیره.

لیموهاست

 لیموهاست شرکتی است که با عرضه خدمات با کیفیت، موفق به کسب جایگاه خوبی در صنعت هاستینگ شده است. شرکت لیموهاست برخی از خدماتی مانند هاست وردپرس، هاست لینوکس، هاست دانلود، هاست پایتون، هاست ایمیل و هاست مدیریت شده را ارائه می‌دهد.

برخی از امکانات سرور وردپرس لیموهاست:

- لوکیشن در داخل و خارج از کشور

- سرورهای NVMe

- وب سرور LiteSpeed

- کنترل پنل cPanel

- تعداد ارسال ایمیل روزانه بین 50 تا 200

- و….

بیشتر سایت‌های وردپرس نیاز به دو افزونه مفید، یعنی المنتور و راکت دارند. در پلن‌های وردپرس لیموهاست، هر دو افزونه به صورت رایگان در دسترس هستند.

ایران هاست

 هاست وردپرس ایران هاست یکی دیگر از ارائه‌دهندگان برتر هاست وردپرس است. ایران هاست علاوه بر فروش دامنه و گواهی SSL، انواع هاست ویندوزی و لینوکسی را نیز ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی امکانات هاست وردپرس ایران هاست می‌پردازیم.

 امکانات هاست وردپرس ایران هاست:

- لوکیشن در ایران

- سرورهای SSD

- وب سرور LiteSpeed

- کنترل پنل cPanel

- پشتیبانی از PHP 5.2.x تا 8.1

- دارای SSL رایگان

- و…

ایران هاست امکان ارتقای خودکار را برای کاربران فراهم می‌کند و سعی می‌کند با استفاده از به روزترین UTM‌ها، ایجاد فایروال قدرتمند و شبکه خصوصی مجازی، امنیت هاستینگ خود را تضمین کند.

نتیجه گیری

هاست وردپرس برای سایت‌های وردپرسی به دلیل سازگاری بیشتر و عملکرد بهینه‌تر، گزینه‌ی مناسبی است. با استفاده از هاست وردپرس، می‌توانید از امکانات و افزونه‌های مخصوص وردپرس بهره‌برداری کنید و سایت خود را روان و پرسرعت نگه داشته و برآمدگی بهتری داشته باشید.

یکی از شرکت‌هایی که می‌توانید در نظر بگیرید، شرکت وب رمز است. شرکت وب رمز با ارائه‌ی هاست وردپرس با لوکیشن در ایران، سرورهای SSD، وب سرور LiteSpeed، کنترل پنل cPanel و امکانات دیگر، یک گزینه قابل اعتماد برای هاست وردپرس شماست.

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی