کد خبر: ۳۸۹۷۴
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰
دستیار ویژه وزیر ومجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات مطرح کرد:

اتصال بیش از ۹۹ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان گلستان به اینترنت پرسرعت

به گفته مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از ۹۹ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان گلستان به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، ایرج روحی، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی، درباره آخرین وضعیت شبکه ارتباطی استان گلستان گفت: در گذشته و بر اساس آمار رسمی سال ۱۳۹۵، استان گلستان دارای ۹۳۶ روستای بالای بیست خانوار بود که در سال های اخیر تعدادی از روستاها به شهر تبدیل شده اند تا تعداد روستاهای بالای بیست خانوار این استان به حدود ۹۳۰ روستا برسد.
وی با بیان اینکه با اقداماتی که صورت گرفت، اکنون ۹۹.۲۴ درصد روستاهای استان گلستان به شبکه ارتباطی پرسرعت و با کیفیت متصل شده اند، افزود: در حال حاضر در این استان تنها ۷ روستای بالای بیست خانوار باقی مانده که فاقد ارتباط هستند که با آغاز کارهای اجرایی، حداکثر تا دهه مبارک فجر آنها را به شبکه ارتباطی متصل می کنیم.
روحی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۸۰ روستای جدید در استان گلستان به شبکه ارتباطی متصل شده اند، گفت: عمده روستاهای باقی مانده در استان گلستان، روستاهایی بودند که زیرساخت های لازم از جمله برق و جاده را برای احداث سایت های جدید ارتباطی در اختیار نداشتند.
مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات در مورد شرایط جغرافیایی این روستاها خاطرنشان کرد: استان گلستان جزو استان های کوهستانی است که برخی روستاهای آن صعب العبور به شمار می رود و دسترسی به آنها آسان نیست و برای اینکه سایت جدیدی در آنها ایجاد کرد، ابتدا نیاز به احداث چندین کیلومتر جاده بود که این مسئله تا حدود زیادی کار را برای ما سخت کرده بود.
وی افزود: با اتصال آخرین روستای بالای بیست خانوار استان گلستان، کار ما برای تکمیل پوشش ارتباطات روستایی به پایان نمی رسد بلکه بهبود کیفیت در روستاهایی که در گذشته به شبکه ارتباطی متصل شده بودند، در دستور کار قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: به طور مشخص در حال حاضر ۲۶روستای استان گلستان از کیفیت ارتباطی مناسبی برخوردار نیستند و یا در برخی روستاها، شبکه ارتباطی بر بستر ADSL است که به دنبال ایجاد ارتباطات اینترنتی هستیم.
مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با بیان اینکه تا ایجاد رضایت کامل روستاییان عزیز نسبت به وضعیت ارتباطی، کار ما در استان گلستان به پایان نمی رسد، گفت: به عبارتی پس از برقراری ارتباط در ۷ روستای باقی مانده، برنامه ریزی کردیم تا بهبود کیفیت در این ۲۶روستا را آغاز کنیم تا کیفیت ارتباطات در روستاهای استان نیز به وضعیت مطلوب برسد.
بنابه این گزارش، استان گلستان با بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت از جمله استان های پیشرو در حوزه ارتباطی به شمار می رود و به زودی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در این استان افتتاح می شود تا بیش از 311 هزار خانوار در شهرهای این استان به سرعت های چند صدمگابیتی دسترسی پیدا کنند.
از طرفی با رسیدن آمار توسعه ارتباطات روستایی در این استان به بالای 99 درصد، این استان جزو استان هایی به شمار می رود که دارای زیرساخت ارتباطی پایدار و باکیفیتی را در روستاهاست.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی