کد خبر: ۳۹۰۰۱
|
۳۰ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

تمامی مدل‌های سری آیفون 16 اپل با پردازنده A18 عرضه خواهند شد

بر اساس قطعه کد فاش شده از سیستم‌عامل iOS 18 به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل با عرضه گوشی‌های سری آیفون 16 احتمالا روند استفاده از پردازنده‌هایی با عمر یک ساله برای مدل‌های غیر پرو آیفون را تغییر خواهد داد.

به گزارش «نبض فناوری»، آیفون 15 از پردازنده A16 به‌کارگیری شده در آیفون 14 پرو استفاده می‌کند؛ در حالی‌که آیفون 15 پرو با تراشه جدید A17 Pro اپل روانه بازار می‌شود. اپل این‌کار را تنها برای 2 نسل اخیر آیفون انجام داده است؛ اما در سال 2024 احتمالا به طرح قبلی خود بازخواهد گشت.

یک فرد آشنا با قطعه کد iOS 18 ضمن گفتگو با وبسایت MacRumors اعلام کرد که شناسه‌های آیفون برای مدل‌های سال 2024 نشان می‌دهند که تمامی آنها از یک سری پردازنده استفاده خواهند کرد.

اپل کماکان با استفاده از پسوند “پرو” می‌تواند میان مدل‌های استاندارد و پرو تمایز قائل شود؛ اما این موضوع در اطلاعات لو رفته مورد اشاره قرار نگرفته است. بر این اساس گوشی‌های آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به‌ترتیب دارای شناسه‌های D93، D48، D47 و D94 هستند.

همچنین شناسه‌ها فاقد هرگونه شواهد دال بر موجودیت مدل اولترا هستند. شایعات منتشر شده طی چند سال گذشته همواره به عرضه یک مدل پریمیوم رده بالاتر از آیفون پرو مکس اشاره نموده‌اند؛ اما این سناریو هرگز محقق نشده است. شناسه D84S نشان‌دهنده پروژه مودم داخلی شرکت اپل است. این شناسه متعلق به گوشی آیفون 15 پرو مکسی است که از مودم آزمایشی اپل استفاده می‌کند.


تمامی مدل‌های سری آیفون 16 اپل با پردازنده A18 عرضه خواهند شدبر اساس پیش‌بینی‌ها سری آیفون 16 تا پیش از سپتامبر سال 2024 معرفی نخواهد شد. بنابراین نکات استخراج شده از کدهای اولیه لو رفته احتمالا منعکس‌کننده ویژگی‌های مدل‌های نهایی قابل عرضه نخواهند بود. اپل می‌تواند برای آیفون‌های سال 2024 خود از یک تراشه واحد استفاده کند؛ اما در این زمینه شک و تردیدهایی وجود دارد.

تکرار این شایعه از سوی منابع مختلف خبری موجب می‌شود تا احتمال تحقق آن بیش از پیش افزایش پیدا کند. با این‌حال برای اطلاع از میزان دقت فرد افشاگر در زمینه جزئیات اعلام شده هیچ راهکار خاصی وجود ندارد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی