کد خبر: ۳۹۰۲۵
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

پیشگویی هوش مصنوعی در مورد مرگ و زندگی افراد

محققان در مقاله جدید خود بررسی کردند که هوش مصنوعی توانایی پیش بینی رویدادهای زندگی افراد را دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، تک‌اکسپلور اعلام کرد، هوش مصنوعی می تواند رویدادهای زندگی افراد را پیش بینی کند.

دانشمندان نشان دادند هوش مصنوعی توسعه یافته برای مدل سازی زبان نوشتاری می تواند برای پیش بینی رویدادهای زندگی افراد مورد استفاده قرار گیرد. یک پروژه تحقیقاتی از دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه نورت‌ایسترن آمریکا نشان می دهد که اگر در مدل های ترنسفورمر از مقادیر زیادی داده در مورد زندگی افراد استفاده کنید و آن آموزش دهید، (مانند ChatGPT) آنها می توانند به طور سیستماتیک داده ها را سازماندهی و پیش بینی کنند که در زندگی یک فرد چه اتفاقی می افتد و حتی زمان مرگ را تخمین بزنند.

در مقاله جدیدی با عنوان «استفاده از توالی رویدادهای زندگی برای پیش‌بینی زندگی انسان‌ها» که در Nature Computational Science منتشر شده، محققان داده‌های سلامت و دلبستگی به بازار کار را برای ۶ میلیون دانمارکی در مدلی با نام life2vec تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

پس از اینکه مدل در مرحله اولیه آموزش دید، یعنی الگوهای موجود در داده‌ها را آموخت، نشان داده شد که عملکرد بهتری از دیگر شبکه‌های عصبی پیشرفته دارد.

پیش‌بینی‌های Life2vec پاسخی است به سؤالات کلی مانند: آیا مرگ فرد در 5 سال آینده اتفاق میافتد؟ هنگامی که محققان پاسخ های مدل را تجزیه و تحلیل کردند، نتایج با یافته های موجود در علوم اجتماعی سازگار بود.

البتهمحققان هشدار دادند که چالش هایی مانند محافظت از داده های حساس، حریم خصوصی و نقش سوگیری در داده ها باید قبل از استفاده از این مدل، عمیق تر درک شوند.

امروزه در شرکت‌های فناوری موارد مشابهی برای پیش‌بینی رویدادهای زندگی و رفتار انسان استفاده می‌شوند که برای مثال، رفتار ما را در شبکه‌های اجتماعی ردیابی و از آن برای پیش بینی رفتار و تأثیرگذاری بر ما استفاده میکند.

به گفته محققان، گام بعدی ترکیب انواع دیگری از اطلاعات، مانند متن و تصاویر یا اطلاعات مربوط به ارتباطات اجتماعی ما خواهد بود. این استفاده از داده ها یک تعامل کاملاً جدید بین علوم اجتماعی و بهداشت را باز می کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی