کد خبر: ۳۹۰۲۷
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۰

توییتر در آمریکا محکوم شد

یک قاضی فدرال آمریکا شرکت ایکس (توییتر سابق) را به دلیل عدم پرداخت میلیون‌ها دلار پاداشی که این شرکت شبکه اجتماعی، به کارمندان خود قول داده بود، محکوم شناخت.

به گزارش «نبض فناوری»، مارک شوبینگر که پیش از ترک شرکت ایکس در ماه مه، مدیر ارشد غرامت توییتر بود، در ژوئن از این شرکت شبکه اجتماعی شکایت کرد و مدعی نقض قرارداد شد.

شوبینگر در شکایت خود مدعی شده بود که قبل و بعد از این که ایلان ماسک، توییتر را در سال ۲۰۲۲ خرید، به کارمندانش، ۵۰ درصد از پاداش‌های هدف سال ۲۰۲۲ خود را وعده داده بود، اما هرگز این پرداخت‌ها را انجام نداد.

وینس چابریا، قاضی منطقه فدرال آمریکا، با رد درخواست توییتر برای رد این شکایت، حکم داد که بر اساس قانون کالیفرنیا، قرارداد شوبینگر نقض شده و وی، تحت پوشش طرح پاداش بوده است. در حکم قاضی آمده است: زمانی که شوبینگر خواسته توییتر را انجام داد، پیشنهاد توییتر برای پرداخت پاداش به او، به یک قرارداد الزام آور بر اساس قوانین کالیفرنیا تبدیل شد و توییتر با امتناع از پرداخت پاداشی که وعده داده بود، قرارداد او را نقض کرد.

وکلای توییتر استدلال کردند که این شرکت فقط یک قول شفاهی داده است که یک قرارداد نیست و قانون تگزاس باید بر این پرونده حاکم باشد اما قاضی حکم داد که قانون کالیفرنیا بر این پرونده حاکم است و استدلال‌های مخالف توییتر پذیرفته نشدند.

شرکت ایکس از زمانی که توسط ایلان ماسک خریداری شد و بیش از نیمی از کارمندانش را اخراج کرد، با شکایت‌های متعددی از سوی کارمندان و مدیران سابق خود روبرو شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این شکایت‌ها، ادعاهای مختلفی از تبعیض شرکت ایکس علیه کارمندان مسنتر، زنان و کارمندان کم توان تا عدم اطلاع قبلی از اخراج دسته جمعی مطرح شده است اما این شرکت منکر ارتکاب هر گونه خطایی شده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی