کد خبر: ۳۹۰۴۴
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۱

فن کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما هم قصد خرید آون توستر یا سرخ کن را دارید، دست نگه داشته و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

با پیشرفت تکنولوژی به بخش لوازم خانگی، روند تولید و عملکرد آن‌ها دچار دگرگونی و تغییراتی مثبت شده است. تکنولوژی کانوکشن یکی از تغییرات مهم در تولید آون توستر، سولاردام و مایکروویو است. اگر شما هم به دنبال خرید آون توستر، سولاردام و مایکروویو به بازار مراجعه کرده باشید قطعا با عبارت "این آون توستر مجهز به سیستم کانوکشن است" مواجه شده‌اید و برای شما سوال پیش آمده است که این سیستم کانوکشن چیست؟ چه تفاوتی با بدون کانوکشن دارد؟ ، اگر شما هم قصد خرید آون توستر یا سرخ کن را دارید، دست نگه داشته و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فن کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد؟

کانوکشن چیست؟

در مقاله‌ای تحت عنوان کانوکشن چیست این تکنولوژی را اینگونه تعریف کرده‌اند. فن کانوکشن، تکنولوژی جدیدی است که در ساخت لوازمی از جمله آون توستر، سولاردام، مایکروویو به کار گرفته شده است. کانوکشن به این صورت است که حرارت توسط المنت‌هایی که در دستگاه قرار گرفته ایجاد می‌شود و سپس به کمک فن‌هایی که در محفظه دستگاه تعبیه شده، هوای گرم ایجاد شده توسط المنت‌ها به حرکت در میاید و به صورت یکنواخت به مواد غذایی برخورد می‌کند. این حرارت یکنواخت باعث پخته شدن کامل و یکنواخت مواد غذایی می‌شود.

کاربرد فن کانوکشن چیست؟

کانوکشن امکانات کاربردی را به دستگاه اضافه می‌کند و علاوه بر سهولت در کار با دستگاه، باعث افزایش کیفیت عملکرد آن می‌شود.

تنظیم مصرف انرژی

یکی از امکانات جالب این تکنولوژی، تنظیم میزان مصرف انرژی با توجه به وزن موادغذایی است.

پخت حرفه‌ای

مواد غذایی که به کمک سیستم کانوکشن طبخ می‌شوند، به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت یکنواخت، کاملا مغز پخت شده و طعم آن‌ها کاملا حفظ می‌شود.

تهیه انواع نان، کیک و شیرینی

سیستم کانوکشن به شما این امکان را می‌دهد که به آسانی و در مدت زمان کوتاهی، انواع شیرینی، کوکی، کلوچه، بیسکوییت، نان، نان پیتزا و ... را در منزل طبخ و نوش جان کنید.

فن کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد؟

سرخ کردن بدون روغن

یکی از مزایای سیستم کانوکشن، سرخ کردن موادغذایی بدون نیاز به روغن است. به کمک این تکنولوژی قادر هستید تا انواع موادغذایی از جمله گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات را بدون روغن سرخ کنید. این تکنولوژی علاوه بر حفظ سلامتی شما به حفظ طعم و خواص مواد غذایی کمک بسزایی می‌کند.

گریل و کبابی کردن

لوازم پخت و پز مجهز به کانوکشن قادر هستند تا مواد غذایی شما را بدون ایجاد دود، به راحتی کبابی و گریل کنند. برای این کار کافیست لایه‌های بریده شده و مزه دار شده گوشت یا مرغ را درون محفظه آون توستر یا مایکروویو قرار داده و برنامه گریل را انتخاب کنید.

خشک کردن میوه و سبزیجات

کانوکشن این امکان را به شما می‌دهد که میوه و سبزیجات را در کوتاه‌ترین زمان خشک کنید. سیستم کانوکشن با افزایش حرارت در زمان معین شده، باعث خشک شدن آب درون سبزیجات و میوه می‌شود.

یخ زدایی

سیستم کانوکشن مجهز به سیستم یخ زدایی از مواد غذایی فریز شده است. برای این کار کافیست تا مواد غذایی فریز شده را درون محفظه آون توستر یا مایکروویو قرار داده و برنامه یخ زدا را انتخاب کنید.

مزایا کانوکشن چیست؟

سیستم کانوکشن دارای سه مزیت اصلی است که در ادامه به بیان آن‌ها پرداخته‌ایم.

پخت کامل مواد غذایی

سیستم کانوکشن با چرخش مرتب و یکنواخت گرما در اطراف موادغذایی، باعث پخت یکنواخت و مغز پخت شدن آن‌ها می‌شود. همچنین کانوکشن باعث مغز پخت شدن وسط کیک و نان می‌شود.

فن کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان کوتاه پخت

یکی از نکات جالب و حائز اهمیت در مورد کانوکشن، کوتاه شدن زمان پخت است. کانوکشن با پخش حرارت به صورت یکنواخت، باعث پخته شدن حرفه‌ای مواد غذایی در زمان کوتاه‌تر می‌شود.

بدون ضرر برای بدن

سیستم کانوکشن برای پخت از حرارت طبیعی استفاده می‌کند و در روند پخت هیچ گونه اشعه‌ای دخالت ندارد. بنابراین استفاده از آون توستر، سولاردام و مایکروویو‌هایی که دارای تکنولوژی کانوشککن هستند برای سلامتی بدن هیچ ضرری ندارد.

جمع بندی

کانوکشن یکی از تکنولوژی‌های استفاده شده در تولید آون توستر، مایکروویو و سولاردام است که استفاده از آن‌ها را آسان و کیفیت عملکرد آن‌ها را افزایش داده است. از این تکنولوژی در مایکروویو، سولاردام و اون توستر استفاده شده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
وبگردی