کد خبر: ۳۹۰۴۶
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

محکومیت ایکس در دادگاه به دلیل خلف وعده نسبت به کارمندانش

طبق حکم قاضی ایالات متحده، ایکس(توییترسابق) با عدم پرداخت میلیون‌ها پاداش به کارمندان، قرارداد آنها را نقض کرده‌است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، یک قاضی فدرال آمریکا حکم داد که ایکس(توییترسابق) با عدم پرداخت میلیون ها دلار پاداشی که به کارمندان خود قول داده بود، قراردادها را نقض کرده است.

مارک شوبینگر که پیش از ترک شرکت ایلان ماسک در ماه می، یکی از مدیران ارشد ایکس بود، در ماه ژوئن از این شبکه اجتماعی به اتهام نقض قرارداد شکایت کرد.

شکایت شوبینگر حاکی از آن بود که قبل و بعد از اینکه ایلان ماسک توییتر را در سال گذشته بخرد، این شرکت به کارمندان وعده 50 درصد از پاداش های هدف 2022 خود را داده بود، اما هرگز این پرداخت ها را انجام نداد.

وینس چابریا، قاضی ناحیه ایالات متحده، در رد درخواست توییتر برای این پرونده، حکم داد که نقض قرار داد در مورد شوبینگر اتفاق افتاده و اومشمول دریافت پاداش از سوی توییتر می شده اما این شبکه اجتماعی با عدم پرداخت پاداش قرارداد را نقض کرده است.

وکلای ایکس استدلال کردند که این شرکت فقط یک قول شفاهی داده است که یک قرارداد نیست و طبق گزارش کورت‌هاوس نیوز قانون تگزاس باید بر این پرونده حاکم باشد. قاضی حکم داد که قانون کالیفرنیا بر این پرونده حاکم است و استدلال های مخالف ایکس همگی ناکام هستند.

ایکس از زمانی که ماسک شرکت را خرید و بیش از نیمی از نیروی کار آن را از بین برد، با شکایت های متعددی از سوی کارمندان و مدیران سابق مواجه شده است.

این شکایت‌ها طیفی از مواردی را مطرح می‌کنند، از جمله اینکه ایکس علیه کارمندان مسن‌تر، زنان و کارگران دارای معلولیت تبعیض قائل شده است و در مورد اخراج‌های دسته‌جمعی اطلاع قبلی نداده است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی