کد خبر: ۳۹۰۵۸
|
۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۴
با ساخت تراشه ۳ نانومتری؛

تراشه ساز چینی تحریم‌های آمریکا را دور زد

طبق گزارش جدید نشریه نیکی تراشه ساز چینی SMIC با وجود چالش های تهیه تجهیزات به دلیل تحریم های آمریکا، مشغول توسعه فرایندهای ساخت تراشه ۳نانومتری است.

به گزارش «نبض فناوری»، گیزموچاینا اعلام کرد، این تراشه ساز اجازه دسترسی به تجهیزات پیشرفته تراشه سازی ساخت امریکا را ندارد.

طبق گزارش ها SMIC دومین نسل فناوریی های ساخت تراشه های ۷ نانومتری را توسعه داده که می توان با کمک آن پردازشگرهای موبایل تولید کرد. این شرکت چینی تصمیم دارد روی فناوری های فرایندهای تولید تراشه های ۵ و ۳ نانومتری تحقیق کند.

پژوهش توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت انجام می شود. رهبر محققان لیانگ مونگ سونگ یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت و محقق برجسته نیمه رسانا است.

این خبر نشان می دهد تحریم های آمریکا نتوانسته پیشرفت SMC در توسعه تراشه های پیشرفته فراتر از ۷ نانومتری را به طور کامل متوقف کند. این تحریم ها فعالیت شرکت را کند کرده اما ترکیبی از عوامل به غلبه بر این چالش ها کمک می کند.

در حال حاضر SMIC هم اکنون پنجمین پیمانکار بزرگ صنعت تراشه سازی به حساب می آید. اما دسترسی به ابزارهای ساخت ویفرهای پیشرفته را ندارد و همین امر توانایی توسعه فناوری های تولید جدید را به شدت محدود می کند. SMIC به دلیل تحریم ها نتوانست به ابزارهای لیتوگرافیEUV متعلق به ASML دسترسی یابد. با این وجود از فناوری لیتوگرافیDUV برای نسل دوم تراشه های ۷ نانومتری استفاده کرده است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی