کد خبر: ۳۹۱۲۲
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۰

چرا قفل درب آپارتمان اثر انگشتی بهترین انتخاب است؟

قفل‌های هوشمند این روزها جایگزین‌های خوبی برای قفل و کلید سنتی شده‌اند. دیگر نیازی نیست نگران جا ماندن کلید در منزل باشید یا از این که افراد غریبه راحت بتوانند با دسترسی به کلید فیزیکی وارد منزل شوند، نگرانی به خود راه دهید.

استفاده از قفل‌های دیجیتالی یا هوشمند، باعث شده که افراد احساس امنیت خاطر بیشتری کنند. زیرا این قفل‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که مثلا فقط با دانستن رمز یا در اختیار داشتن کارت مخصوص می‌توان درب را باز کرد.

یکی از بهترین قفل‌های هوشمند، قفل درب آپارتمان اثر انگشتی است. با این قفل شما می‌توانید فقط با اثر انگشت خود و کسانی که قبلا تعیین کرده‌اید، درب منزل خود را باز کنید. استفاده از قفل‌های درب آپارتمانی اثر انگشتی مزایایی دارد که در این مقاله سعی می‌کنیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم.

قفل درب آپارتمان اثر انگشتی: بهترین انتخاب

دغدغه داشتن امنیت باعث شده همواره تدبیرهایی اندیشیده شود تا بتوان دسترسی افراد غریبه را به محل زندگی یا کار از بین برد. استفاده از قفل‌های هوشمند نیز یکی از این تدبیرهایی است که تاکنون به خوبی جواب داده است.

شخصی‌سازی قفل‌ها باعث شده که فقط افراد مجاز بتوانند دسترسی‌های ویژه داشته باشند. یکی از این شخصی‌سازی‌ها، استفاده از قفل دیجیتالی اثر انگشتی است. با استفاده از اطلاعات بیومتریک افراد و اثر انگشت آن‌ها که منحصر به فرد است، می‌توان امکان استفاده از محیط را محدود به افرادی کرد که از پیش تعیین شده‌اند. در ادامه، به ویژگی‌های قفل اثر انگشتی می‌پردازیم:

چرا قفل درب آپارتمان اثر انگشتی بهترین انتخاب است؟

 ویژگی‌های مهم قفل اثر انگشتی

اگر بخواهیم ویژگی‌های یک قفل دیجیتالی اثر انگشتی را برشماریم، می‌توانیم به این ویژگی‌ها اشاره کنیم. این قفل‌ها معمولا مجهز به هشدار حوادث امنیتی هستند؛ حوادثی مانند سرقت یا آتش‌سوزی. بنابراین ضریب امنیت منزل شما هم از بابت جلوگیری از سرقت بالا می‌رود و هم این که هشدار آتش‌سوزی را در هنگام حریق به شما ارسال می‌کند که خود می‌تواند مزایای دیگری در بر داشته باشد.

این قفل‌ها نسبت به قفل‌های مکانیکی از بدنه بسیار مقاوم‌تری برخوردارند. همچنین طول عمر و دوام آن‌ها بیشتر است و برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده هستند.

از دیگر ویژگی‌های قفل درب آپارتمان اثر انگشتی، این است که طراحی‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند. شما می‌توانید همزمان که از قفل‌ها به عنوان ابزاری برای برقراری امنیت بیشتر استفاده می‌کنید، از نظر زیبایی‌شناسی هم انتخاب‌های بهتری برای محیط زندگی یا کار خود داشته باشید.

همچنین با این قفل‌های درب آپارتمان اثر انگشتی، امکان معرفی تعداد زیادی از کاربران را بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای دارید. شما حداقل می‌توانید 100 اثر انگشت منحصر به فرد را به این قفل‌ها معرفی کنید که این مورد برای محیط‌های کاری بسیار مناسب است.

همچنین می‌توانید با استفاده از قفل‌های اثر انگشتی ورود و خروج افراد را ثبت و ضبط کنید. امکان باز و بسته کردن درب از راه دور هم فراهم است. بنابراین شما کنترل بیشتری بر محیط زندگی و کار خود خواهید داشت.

داشتن قفل کودک از دیگر ویژگی‌های قفل‌های درب آپارتمان اثر انگشتی است. ضمن آن که پس از خروج از منزل در به صورت خودکار بسته می‌شود و این مورد هم یکی دیگر از ویژگی‌های این قفل‌هاست.

امکان اتصال قفل اثر انگشتی به آیفون تصویری ساختمان هم وجود دارد. این کار فقط با خرید تجهیزات هوشمند مورد نیاز امکان پذیر است.

اگر بخواهیم مزیت‌های استفاده از قفل‌های اثر انگشتی نسبت به سایر قفل‌های هوشمند را بشماریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

چرا قفل درب آپارتمان اثر انگشتی بهترین انتخاب است؟

مزایای استفاده از قفل درب آپارتمان اثر انگشتی

منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر فرد باعث شده است که استفاده از آن به عنوان قفل، امنیت محل زندگی و کار را افزایش دهد. امکان جعل کردن اثر انگشت افراد تعیین شده تقریبا غیرممکن است؛ بنابراین ضریب امنیت این قفل‌ها بسیار بالاست.

با استفاده از قفل درب آپارتمان اثر انگشتی، دیگر لازم نیست نگران جا ماندن کلید خود باشید. حتی این روش از سایر روش‌های استفاده شده در قفل‌های هوشمند مانند استفاده از کارت‌های ویژه یا رمز نیز بهتر است. زیرا ممکن است فراموش کنیم کارت را برداریم یا رمز را فراموش کنیم. اما اثر انگشت همواره نزد ماست.

استفاده از سیستم بیومتریک در این قفل‌ها باعث شده که تنها شرط استفاده از این کارت‌ها، داشتن جریان خون در انگشت افراد باشد. لازم است یادآوری شود که در نمونه‌های پیشرفته این محصول، اثر انگشت بافت مرده یا جدا شده از بدن قابل شناسایی نیست.

مجموعه این عوامل باعث شده که قفل اثر انگشتی تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌های ما برای قفل دیجیتالی شود. به خصوص که برای کودکان و سالمندان گزینه مطلوبی به شمار می‌رود.

همچنین شما می‌توانید با خرید قفل هوشمند باکیفیت، امنیت مجموعه خود را تامین کنید. این کار می‌تواند کمک شایانی به افزایش امنیت و آرامش اهالی منزل کند؛ به خصوص وقتی از پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌لس استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از این دستگیره‌های دیجیتال خیال ساکنان را راحت کرده و در آرامش بیشتری زندگی کنید.

قفل درب آپارتمان اثر انگشتی چطور کار می‌کند؟

حال بیایید ببینیم عملکرد قفل دیجیتال اثر انگشتی چگونه است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، این دستگاه اثر به جا مانده از انگشت را اسکن می‌کند و سپس داده‌های دریافتی را به یک الگوریتم عددی تبدیل می‌کند.

وقتی برای اولین بار این قفل اثر انگشت شما را اسکن کند، رد انگشت شما به صورت یک الگوی عددی در این قفل دیجیتالی ذخیره می‌شود. در دفعه‌های بعدی فقط کافی است که شما انگشت خود را روی سنسور آن قرار دهید.

قفل درب آپارتمان اثر انگشتی، اثر انگشت شما را با داده‌هایی که از قبل ذخیره کرده، مقایسه می‌کند. در صورت مطابقت با داده‌های قبلی، درب برای شما باز می‌شود. تمام مراحل این فرایند فقط چند ثانیه زمان می‌برد. مشاهده می‌کنید که شما می‌توانید به تعداد افرادی که مایلید به این قفل دسترسی داشته باشند، اثر انگشت تعریف کنید.

در این صورت دیگر فرزند یا پدر و مادر سالخورده شما به راحتی می‌توانند وارد منزل شوند و شما هیچ نگرانی بابت فراموشی رمز یا کلید نخواهید داشت. مخصوصا که این فرایند برای سالخورده‌ها هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.

انواع سنسورهای قفل درب آپارتمان اثر انگشتی

سنسور قفل‌های اثر انگشتی بر دو قسم هستند؛ سنسورهای اپتیکال و سنسورهای خازنی. در سنسورهای خازنی، کاربر انگشت خود را روی محل تعیین شده قرار می‌دهد. این در حالی است که در سنسورهای اپتیکال، قرار دادن انگشت کافی نیست؛ بلکه برای باز شدن درب باید انگشت با سطح مورد نظر اصطکاک داشته باشد و کاربر انگشت خود را از بالا به سمت پایین بکشد تا درب باز شود.

حرف آخر

در نهایت به نظر می‌رسد استفاده از این قفل‌ها می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای تمام افراد باشد. حتی می‌توان ادعا کرد که در بین قفل‌های هوشمند موجود هم استفاده از قفل‌های اثر انگشتی یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو است.

با استفاده از این قفل‌ها با خیال راحت می‌توانید منزل یا محل کار خود را ترک کنید. قیمت این قفل‌های اثر انگشتی بسته به برند یا تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها متفاوت است؛ اما معمولا قیمت‌ها از 5 میلیون تومان شروع شده و بالا می‌رود.

همچنین شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید و عرضه قفل‌های دیجیتالی اثر انگشتی در بازار کرده‌اند که بسته به نیاز خود می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی