کد خبر: ۳۹۱۳۰
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

ممنوعیت فروش اپل واچ در ایالات متحده به‌طور موقت متوقف شد

اپل حالا فرصت دارد حداقل تا زمان اعلام تصمیم گمرک ایالات متحده به فروش ساعت‌های خود ادامه دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، دستور ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 که این هفته توسط دولت آمریکا تصویب شد، اکنون به‌طور موقت متوقف شده است تا فروش این دستگاه‌ها دوباره از طریق فروشگاه‌های اپل و Apple.com از سر گرفته شود. اپل درخواست کرده حداقل تا زمان اعلام تصمیم گمرک ایالات متحده درباره تغییراتی که این شرکت قرار است برای اپل واچ ایجاد کند، دستور ممنوعیت فروش اپل واچ برداشته شود. گمرک قرار است تصمیم خود را در 12 ژانویه (22 دی) صادر کند که مشخص می‌کند تغییرات در نظرگرفته‌شده برای اپل واچ، مشکلات مربوط به پتنت‌های ماسیمو (Masimo) را برطرف می‌کند یا خیر.

با این وجود، کاربران یک بار دیگر می‌توانند نسخه‌های جدید اپل واچ را مستقیماً از طریق اپل خریداری کنند. در حالی که اکنون اپل واچ سری 9 و اولترا 2 مجدداً در برخی از فروشگاه‌های فیزیکی اپل در دسترس قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود از روز شنبه بیشتر در دسترس قرار بگیرند، «نیکی روتبرگ»، سخنگوی اپل نیز به The Verge اعلام کرد که فروش آنلاین این دستگاه‌ها نیز از امروز آغاز خواهد شد.

بیانیه اپل درباره توقف ممنوعیت فروش اپل واچ

روتبرگ در ایمیل خود به ورج گفت:

«تیم‌های اپل طی سال‌های گذشته به‌طور خستگی‌ناپذیر در تلاش بوده‌اند تا فناوری‌هایی را توسعه دهنده که کاربران را با ویژگی‌های سلامت و ایمنی پیشرو در صنعت توانمند می‌کند و ما خوشحالیم که دادگاه استیناف ایالات متحده حکم محرومیت را متوقف کرده است، در حالی که درخواست ما برای باقی‌ماندن دستور در انتظار تجدیدنظر کامل را در نظر می‌گیرد.»

اپل به‌دلیل اختلاف با شرکت سازنده تجهیزات پزشکی Masimo بر سر استفاده غیرقانونی از پتنت‌های آن، از فروش و واردات اپل واچ سری 9 و اولترا 2 منع شد. ابتدا کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده تصمیم خود مبنی بر نقض پتنتهای Masimo توسط اپل را اعلام کرد که در نتیجه آن دستور ممنوعیت فروش اپل واچ در ایالات متحده صادر شد.

البته فروشندگان شخص ثالث همچنان می‌توانند باقیمانده موجودی خود را بفروشند، اما از آنجایی که این فروشندگان دیگر نمی‌توانند این اپل واچ‌ها را تهیه کنند، فروش این ساعت‌های هوشمند نیز به‌زودی در این فروشگاه‌ها متوقف خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی