کد خبر: ۳۹۱۷۹
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

هوم پاد جدید اپل با نمایشگر LCD خمیده در راه است

شرکت اپل روی توسعه فناوری هوش مصنوعی مولد کار می‌کند. این فناوری در اواخر سال آینده میلادی با یک به‌روزرسانی معرفی خواهد شد. پیش از این گزارش شد که اپل برای سیستم‌عامل iOS 18 خود برنامه‌های بزرگی را در سر دارد. اکنون گزارش شده که غول کوپرتینویی به‌طور بالقوه روی توسعه یک مدل هوم پاد با نمایشگر LCD خمیده کار می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، چنان‌چه کمپانی در سال آینده چنین دستگاهی را روانه بازار کند؛ در این‌صورت هوم پاد جدید احتمالا دارای قابلیت هوش مصنوعی خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ اپل سرگرم توسعه فناوری هوش مصنوعی مولد همانند ربات چت ChatGPT؛ محصول کمپانی OpenAI است. این تکنولوژی در اواخر سال 2024 به یکی از اجزای ساختاری محصولات اپل تبدیل خواهد شد.

با این‌حال اپل برای مدت زمانی طولانی از دستیار صوتی خود موسوم به سیری غافل بوده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که همه چیز در شرف تغییر است. به گفته یک کاربر شبکه اجتماعی X با شناسه Kosutami اپل به‌طور بالقوه روی توسعه یک هوم پاد همراه با نمایشگر LCD خمیده در قسمت بالایی آن کار می‌کند.

ورژن آینده هوم پاد که با کد B720 شناخته می‌شود؛ به‌طور کلی از همان زبان طراحی نخستین نسل هوم پاد بهره می‌گیرد. با این‌حال قسمت بالایی اسپیکر هوشمند دارای یک LCD منحنی محدب است که فرامین کنترلی و احتمالا برخی اطلاعات جانبی را نمایش می‌دهد. این نخستین بار نیست که شاهد افشای جزئیاتی درباره مدل ارتقایافته هوم پاد هستیم. فرد افشاگر تصاویری از بخش‌های مختلف نمونه اولیه هوم پاد مجهز به نمایشگر لمسی را یا مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

اگرچه ظاهرا این محصول با پیشرفت‌های جزئی نسبت به نسل فعلی هوم پاد عرضه می‌شود؛ اما به‌نظر می‌رسد که کمپانی قصد دارد تا برنامه‌های Apple Music و Apple Podcast را با نمایشگر محدب LCD جدید سازگار نماید. این نمایشگر قادر به پخش انیمیشن‌های تار شده بر پایه album art در حال پخش خواهد بود. بعلاوه اپل می‌تواند نمایشگر را برای نشان دادن اعلان‌ها برنامه‌ریزی‌ کند.

هوم پاد جدید اپل با نمایشگر LCD خمیده در راه است

انتظار می‌رود که مدل بازطراحی شده هوم پاد دارای نمایشگر و دوربین‌های برجسته‌تری برای فیس تایم باشد. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر حوزه صنعت مدعی شده که اپل احتمالا در نیمه اول سال 2024 مدل بازطراحی شده هوم پاد را عرضه خواهد کرد. این دستگاه احتمالا مجهز به یک نمایشگر 7 اینچی بوده و نسخه سبک شده سیستم‌عامل iOS را اجرا خواهد کرد.

به گفته مارک گورمن، کمپانی آمریکایی به‌دنبال عرضه یک دستگاه هیبریدی با تلفیقی از قابلیت‌های اپل تی‌وی و هوم پاد است. این دستگاه دارای بازوی رباتیک و نمایشگر قابل تنظیم است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل واقعا روی توسعه چنین دستگاهی کار می‌کند یا خیر. با این‌حال برای هرگونه حدس و گمانه‌زنی در این رابطه هنوز خیلی زود است؛ چرا که کمپانی احتمالا مشغول تست ورژن رده بالاتر هوم پاد است.

هوم پاد جدید اپل با نمایشگر LCD خمیده در راه است

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی