کد خبر: ۳۹۲۲۴
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

هوش مصنوعی دقت کولونوسکوپی را افزایش می‌دهد

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه چینی هنگ کنگ متوجه شده اند هوش مصنوعی می تواند به پزشکان کم تجربه در ردیابی تومورها حین کولونوسکوپی کمک کند.

به گزارش «نبض فناوری»، اینترستینگ انجینرینگ اعلام کرد، دکتر لوئیس لاو هو شینگ، استادیار پزشکی و درمانی، اعلام کرد محققان یک ابزار هوش مصنوعی AIتوسعه دادند که قادر است با موفقیت رشد تومورهای کوچکتری به نام آدنوم را شناسایی کند که ممکن است بدون ابزار اصلا ردیابی نشوند.

طبق نشریه چاینا مورنینگ پست محققان اشاره کردند این ابزار هوش مصنوعی به طور خاص برای شناسایی تومورهای کوچکی مناسب است که ممکن است ردیابی نشوند و در صورت پیشرفت به سرطان کولون منجر شوند.

یکپارچه سازی هوش مصنوعی در کولونوسکوپی در دانشگاه پزشکی مذکور در سال ۲۰۲۱ میلادی آغازشد و محققان از آوریل ۲۰۲۱ تا جولای ۲۰۲۲ میلادی تحقیقاتی انجام دادند.

هدف استفاده از هوش مصنوعی در کولونوسکوپی کاهش نرخ غفلت در ردیابی تومورهایی است که در صورت پیشرفت و گسترده شدن به سرطان منجر می شوند. این ابزار مانند یک جمع چشم اضافی برای پزشکان عمل می کند و نرخ ردیابی تومور را به خصوص برای پزشکانی با تجربه کمتر افزایش می دهد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی