کد خبر: ۳۹۲۳۵
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

تامین مالی دانش بنیان‌ها با صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری تسریع یافت

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت:در یک سال گذشته با توجه به برنامه‌های خاصی که در شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم بالغ بر ۹۰درصد ضمانت‌نامه‌هایی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان تحت عنوان ضمانت‌نامه‌های اعتباری صادر کردیم در قالب چک و سفته مدیران بوده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» محمدحسین مقیسه در حاشیه یازدهمین دوره نمایشگاه «ایران‌ساخت» گفت: سرویس‌هایی که به واحد‌های صنعتی و به شکل خاص به واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان ارائه می‌دهیم درقالب کمک به تأمین مالی و اجرای قرارداد‌ها استدر تأمین مالی، ضمانت نامه صادر می‌کنیم تا به پشتوانه این ضمانت نامه بانکی، نظام بانکی بتواند به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات ارائه کند. این ضمانت‌نامه با شرایط بسیار آسانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر می‌شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تشریح روند صدور این ضمانت نامه تصریح کرد: زمانی که واحد دانش بنیان، اعتبارسنجی می‌شود، رتبه اعتباری شرکت‌های دانش‌بنیان را یک مرتبه بالاتر می‌آوریم که بتوانیم با وثایق کمتر و شرایط آسان‌تری ضمانت‌نامه‌ها را صادر کنیم و با این ضمانت‌نامه، کسری وثیقه‌ای که واحد دانش‌بنیان در نظام بانکی با آن مواجه است را جبران می‌کنیم؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با صدور ضمانت‌نامه‌ها این تأمین مالی را تسریع کنیم. در یک سال گذشته با توجه به برنامه‌های خاصی که در شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم بالغ بر ۹۰درصد ضمانت‌نامه‌هایی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان تحت عنوان ضمانت‌نامه‌های اعتباری صادر کردیم در قالب چک و سفته مدیران بوده است.

مقیسه گفت: علاوه بر ضمانت‌نامه‌های اعتباری، بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت‌هایی که در نمایشگاه ایران‌ساخت حضور دارند برای اجرای قرارداد‌های خود نیاز به ضمانت نامه پیمانکاری دارند که از جمله آنها ضمانت‌نامه حسن انجام کار، ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه، ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت و انواع ضمانت‌نامه‌هایی که در قالب ضمانت‌نامه پیمانکاری یا اجرای قرارداد می‌گنجند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ادامه داد: در موضوع ضمانت نامه‌ها، تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده‌ایم. از مهمترین شرایط، کوتاه کردن زمان است. برای صدور ضمانت‌نامه پیمانکاری به دلیل اینکه زمان در آن مهم است و بایستی قرارداد به سرعت امضا شده و ضمانت‌نامه‌هایی ارائه شود، خط اعتباری را برای این ضمانت‌نامه‌ها و برای شرکت‌های دانش‌بنیان جدا کردیم یعنی شرکتی که به ما مراجعه می‌کند و ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت یا ضمانت حسن انجام کار برای فروش قطعات خود می‌خواهد بدون نوبت کار آنها را انجام داده و به شکل ویژه به آنها می‌پردازیم.

وی ادامه داد: نکته دومی که در ضمانت نامه پیمانکاری مطرح است اینکه تمام ضمانت نامه‌های پیمانکاری با توجه به خطرپذیری اندکی که برای آنها وجود دارد با چک و سفته مدیران صادر شده و در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
وبگردی