کد خبر: ۳۹۲۵۸
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

چیپ اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 برای هدست‌های واقعیت مجازی معرفی شد

سامسونگ و گوگل اولین مشتریان این چیپ جدید هستند که در زمینه پردازش گرافیکی با پیشرفت‌های قابل‌توجهی همراه است.

به گزارش«نبض فناوری»کوالکام از چیپ اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 رونمایی کرد که جایگزین XR2 نسل 2 مورد استفاده در هدست متا Quest 3 خواهد شد. چیپ جدید در زمینه پردازش گرافیکی با پیشرفت‌های قابل‌توجهی همراه است و از نظر عملکرد می‌تواند با هدست ویژن پرو آینده اپل رقابت کند.

ویژگی برجسته اسنپدراگون X‌R2 پلاس نسل 2 پشتیبانی آن از وضوح قابل‌توجه 4.3K در هر چشم و نرخ تازه‌سازی 90 فریم در ثانیه است. این امر پیشرفت قابل‌توجه آن نسب به XR2 نسل 2 را نشان می‌دهد که از وضوح 3K پشتیبانی می‌کرد و چیپ جدید تجربه واقعیت مجازی واضح‌تر و فراگیرتری را به کاربر ارائه خواهد کرد.

قابلیت‌های چیپ اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2

XR2 پلاس نسل 2 همچنین دارای قابلیت‌های ردیابی بهبود یافته‌ای است و می‌تواند از حداکثر 12 دوربین پشتیبانی کند. علاوه بر این، از هوش مصنوعی قدرتمندی پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود هدست‌های واقعیت مجازی حرکات کاربر و محیط اطراف او را با دقت ردیابی کند. این امر باید امکان ناوبری و تعامل بصری بیشتری را در فضاهای مجازی فراهم کند.

چیپ کوالکام از نظر قدرت پردازشی نیز پیشرفت کرده است. اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی 15 درصد و در زمینه عملکرد پردازنده نسبت به نسل قبلی خود 20 درصد پیشرفت کرده است.

در نهایت، کوالکام تأیید کرده که چیپ جدید در محصولات آینده شرکت‌هایی از جمله سامسونگ و گوگل استفاده خواهد شد. همچنین این شرکت حداقل با پنج سازنده سخت‌افزار دیگر از جمله HTC همکاری می‌کند تا چیپ خود را محبوب‌تر کند. همانطور که انتظار می‌رود، اپل در سال جاری هدست ویژن پرو موردانتظار خود را وارد بازار خواهد کرد و پس از آن احتمالاً رقابت سختی در این زمینه شکل خواهد گرفت و با وجود این چیپ، غول کره‌ای می‌تواند با رقیب دیرینه خود رقابت کند.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی