کد خبر: ۳۹۲۹۴
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

پارکینسون تسلیم اسکلت رباتیک نرم شد+فیلم

بیماری پارکینسون بسیاری از بیماران را از حرکت و راه رفتن بازمی‌دارد اکنون ربات‌های نرم به کمک افراد آمده‌اند تا راه رفتن را برای آنها آسانتر کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، تک‌کرانچ اعلام کرد، اسکلت رباتیک طراحی شده توسط دانشمندان می تواند راه رفتن را بهبود بخشد و زمین خوردن را در افراد مبتلا به پارکینسون کاهش دهد. این اسکلت برای کارگرانی است که مشاغل سخت یا تکراری مانند بلند کردن و حمل بسته‌ها دارند و عمدتاً بر روی افراد دارای اختلالات حرکتی متمرکز است.

انجماد راه رفتن در بیماران پارکینسون مسئله مکرری است که بر توانایی راه رفتن تأثیر می گذارد، در حالی که احتمال سقوط را افزایش می دهد. تلاش‌های زیادی برای مقابله با این موضوع از دارو گرفته تا فیزیوتراپی و جراحی انجام شده است، اما راه‌حل‌های موجود از نظر اثربخشی محدود هستند.

تحقیقات جدید یک تیم مشترک از دانشگاه هاروارد و بوستون که در Nature Medicine منتشر شده، نشان می‌دهد که چگونه اسکلت‌های بیرونی رباتیک نرم می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. این فناوری پوشیدنی دارای حسگرهایی است که حرکت را تشخیص داده و از الگوریتم‌هایی برای تخمین راه رفتن شخص استفاده می‌کند. سپس محرک‌هایی واردعمل شده و به راه رفتن در وسط راه کمک می‌کنند.

کانر والش، استاد دانشگاه هاروارد، گفت: «ما دریافتیم که فقط مقدار کمی کمک مکانیکی از لباس‌های رباتیک نرم ما تأثیرات آنی ایجاد می‌کند و راه رفتن را در طیف وسیعی از شرایط برای فرد مورد مطالعه بهبود می‌بخشد.»

محققان در تحقیقات خود که در طول 6 ماه انجام شد، توانستند انجماد راه رفتن در بیماران پارکینسون را هنگام راه رفتن در داخل خانه از بین ببرند. افراد نیز به نوبه خود توانستند بیشتر و سریعتر راه بروند. در نتیجه بیمار بدون هیچ آموزش خاصی، می‌توانست بدون انجماد راه رفتن در داخل خانه راه برود و این مشکل حرکتی فقط گاهی اوقات در فضای باز اتفاق می‌افتاد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی