کد خبر: ۳۹۳۰۵
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید با کنترلرهای متفاوت پرده برداشت

هدست واقعیت ترکیب سونی مجهز به تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل 2 و شش سنسور است و احتمالاً اواخر سال 2024 عرضه می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، سونی در نمایشگاه CES از یک هدست واقعیت ترکیبی (XR) رونمایی کرد. در این رونمایی سونی گفت که این هدست از یک سیستم جدید «ایجاد محتوای فضایی» بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهد مدل‌های سه‌بعدی را در حالی که این هدست را دارند، ایجاد و ویرایش کنند. همچنین این هدست یک جفت کنترلر منحصربه‌فرد برای تعامل با واقعیت ترکیبی دارد. احتمال دارد این هدست اواخر سال 2024 عرضه شود.

براساس گزارش ورج، این هدست از پردازنده اسنپدراگون +XR2 نسل 2 پشتیبانی می‌کند و به نمایشگرهای OLED 4K مجهز شده است؛ همچنین هدست جدید سونی در وهله اول برای گیمرهای پلی‌استیشن نیست. «کنیچیرو یوشیدا»، مدیرعامل سونی گفت که این هدست جدید برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده است که با عناصر و فضاهای سه‌بعدی کار می‌کنند؛ این هدست به کاربران این امکان را می‌دهد تا اشیاء مجازی را در فضاهای فیزیکی خلق کنند.

هدست واقعیت ترکیبی جدید سونی

سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید با کنترلرهای متفاوت پرده برداشت

این هدست در مجموع شش دوربین و سنسور دارد. کنترلرهای این هدست، یکی «کنترلر حلقه» و دیگری «کنترلر اشاره‌گر» نام دارند. کنترلر اشاره‌گر در دست اصلی فرد قرار می‌گیرد و برای انتخاب اشیا به‌کار می‌رود. کنترلر حلقه نیز برای دستکاری اشیا است. همچنین سونی گفته است فناوری رندر اختصاصی این هدست امکان رندرکردن هرچه واقعی‌تر بافت‌های اشیا سه‌بعدی و حالات چهره انسان را فراهم می‌کند.

سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید با کنترلرهای متفاوت پرده برداشت

کنترلر حلقه (سمت راست) و کنترلر اشاره‌گر (سمت چپ)

سونی همچنین در مورد تعادل وزن این هدست صحبت کرد و گفت که مرکز ثقل دستگاه را به خوبی متعادل کرده است. بخش نمایشگر هدست نیز به سمت بالا می‌چرخد و به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به برداشتن کامل هدست از حالت واقعیت مجازی خارج شود.

سونی تصاویری نیز از یک کاربر را نشان داد که هدست جدید را پوشیده و آسیب‌های یک ربات را تعمیر می‌کرد؛ دو مانیتور نیز در نزدیکی او چیزهایی را با جزئیات بیشتری نشان می‌دادند.

سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید با کنترلرهای متفاوت پرده برداشت

باتوجه به کاربردهایی که سونی از این هدست نشان داد، به نظر می‌رسد هدف سونی رقابت با ویژن پرو اپل نیست؛ و این هدست بیشتر به‌عنوان یک کپی خلاقانه از HoloLens مایکروسافت به نظر می‌رسد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی