کد خبر: ۳۹۳۵۹
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

اندروید 15 احتمالاً ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین برمی‌گرداند

پس از نزدیک به یک دهه، ظاهراً گوگل می‌خواهد با اندروید 15 دوباره ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین محصولات اندرویدی بیاورد.

به گزارش «نبض فناوری»یکی از ویژگی‌های کاربردی اندروید، امکان افزودن ویجت‌ها به هوم اسکرین است. این ویجت‌ها کاربردهای مختلفی دارند و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، بااین‌حال برای دسترسی به آن‌ها، باید قفل دستگاه خود را باز کنید. حالا به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد با افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین در اندروید 15، این مشکل را برطرف کند.

این ویژگی در دنیای اندروید جدید نیست و گوگل در اندروید 4.2 این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده بود، اما درنهایت تصمیم گرفت در اندروید 5.0 آن را حذف کند. بااین‌حال با اضافه‌شدن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین iOS 16، بسیاری منتظر بازگشت این ویژگی به دنیای اندروید بودند. گوگل در اندروید 14 با شورتکات‌ها و ساعت‌های مختلف، قابلیت شخصی‌سازی لاک‌اسکرین را در اختیار کاربران قرار داد و ظاهراً این ویژگی‌ها در اندروید 15 افزایش می‌یابند.

ویجت‌های لاک‌اسکرین در اندروید 15؟

به گزارش Android Authority، یکی از منابع دنیای فناوری به نام «میشال رحمان» دو ویژگی درحال توسعه را شناسایی کرده که می‌توانند ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین اندروید 15 برگردانند. اولین ویژگی فضای «اشتراکی» نام دارد که ظاهراً شبیه یک کشوی ویجت عمل می‌کند و می‌توان آن را با کشیدن دست خود به سمت داخل از طرف راست لاک‌اسکرین، باز کرد. رحمان این ویژگی را در آپدیت اندروید 14 QPR2 بتا 3 فعال کرده، البته محدودیت‌هایی در این زمینه وجود داشته است.

رابط کاربری این ویژگی ظاهراً هنوز راه زیادی تا کامل‌شدن دارد و طراحی آن با کمبودهایی همراه است. برای مثال این ویژگی درحال‌حاضر تنها از ویجت‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند و با یک سیستم ادغام قدیمی روبه‌رو هستیم که بسیاری از اپ‌ها از آن پشتیبانی نمی‌ٰکنند. بنابراین انتظار داریم در نسخه نهایی با یک سیستم جدید روبه‌رو شویم.

رحمان همچنین موفق به پیداکردن یک ویژگی دیگر شده است که می‌تواند ویجت‌ها را در لاک‌اسکرین گوشی‌های هوشمند فعال کند. ویجت At a Glance گوگل در گوشی‌های پیکسل برای هوم اسکرین و لاک‌اسکرین ساخته شده است که البته با ویجت‌های سنتی تفاوت دارد. برای مثال این ویجت از RemoteViews پشتیبانی نمی‌کند؛ سیستمی که امکان انتقال اطلاعات به ویجت‌های هوم اسکرین را ممکن می‌کند.

حالا به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد پشتیبانی از RemoteViews را به ویجت At a Glance‌ بیاورد. بنابراین شاید در اندروید 15 ویجت‌ها به لاک‌اسکرین گوشی‌های هوشمند اضافه شوند، هرچند تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی