کد خبر: ۳۹۳۸۸
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

گوگل کلود هزینه های انتقال داده به رقبا را حذف کرد

گوگل کلود ( سرویس ابر رایانشی) به مشتریانی که تمایل دارند داده های خود را به یک تهیه کننده ابر دیگر منتقل کنند، اجازه می دهد بدون پرداخت هزینه های شبکه این فرایند را انجام دهند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، حذف هزینه های انتقال داده کاربران سرویس ابر گوگل از پنج شنبه هفته گذشته در سراسر جهان اجرا شد.

بسیاری از شرکت های تهیه کننده ابر رایانشی از جمله آزور( متعلق به مایکروسافت) و آمازون وب سرویسز هنگامیکه کاربران داده هایشان را به سرویس های دیگر منتقل می کنند، براساس میزان داده انتقال یافته از آنها هزینه دریافت می کنند.

سازمان آفکام، رگولاتور رسانه انگلیس در ماه اکتبر درباره این هزینه ها اظهار نگرانی و اعلام کرد این امر سبب می شود مشتریان از انتقال داده ها به تهیه کنندگان دیگر منصرف شوند. آفکام پپیش از این از رگولاتور آنتی تراست کشور خواسته بود تا درباره سلطه شرکت های بزرگ فناوری بر بازار ابر رایانشی گوگل تحقیق کند.

به گفته آمیت زاوری رییس پلتفرم در گوگل کلود، هرچند حذف هزینه های انتقال داده را برای مشتریانی که خواهان تغییر تهیه کننده سرویس ابر هستند، تسهیل می کند، اما اقدامات محدود کننده و ناعادلانه دلیل اصلی مشتریانی است که این کار را انجام نمی دهند.

آمازون وب سرویس بزرگترین تهیه کننده سرویس رایانش ابری در بازار است و پس از آن آزور و گوگل قرار دارند. گوگل و آمازون قبلا اعلام کرده بودند شرایط سرویس های مایکروسافت تغییر تهیه کننده سرویس ابر رایانشی را برای مشتریان سخت می کند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی