کد خبر: ۳۹۴۲۹
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

«ماموریت اَکس-۳» به زودی پرتاب می‌شود

اسپیس‌ایکس در مسیر پرتاب ماموریت خصوصی اکس-۳ (Ax-۳) در بامداد روز پنجشنبه به وقت ایران است.

به گزارش «نبض فناوری»، ماموریت اکس-۳ در ساعت ۱۷:۱۱ بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی روز ۱۷ ژانویه(۰۱:۴۱ بامداد به وقت ایران در روز پنجشنبه) به فضا پرتاب می‌شود.

اسپیس اعلام کرد، بنجی رید، مدیر ارشد برنامه‌های پروازهای فضایی انسانی در اسپیس ایکس، عصر روز سه‌شنبه(۱۶ ژانویه) طی تماسی با خبرنگاران گفت: خوشحالیم که بگوییم که پرتاب در مسیر انجام قرار دارد. ما آماده‌ایم. آب و هوا نیز خوب به نظر می‌رسد. اعضای تیم ماموریت در طول این ارتباط تلفنی گفتند، بیش از ۹۵ درصد احتمال دارد که طبیعت با ما همکاری کند و امکان پرتاب به موقع را فراهم کند.

با این حال، پرتاب اَکس-۳ هنوز به طور رسمی برای بلند شدن از زمین آماده نشده است. این نقطه عطف باید فردا، زمانی که تیم‌هایی از اسپیس‌ایکس، ناسا و شرکت اکسیوم اسپیس در هیوستون(Axiom Space) بررسی آمادگی پرتاب(LRR) را برای این مأموریت انجام دهند، رخ دهد.

در صورتی که بررسی آمادگی پیش از پرتاب به خوبی پیش برود، یک موشک فالکون ۹ چهار فضانورد اکس-۳ را سوار بر یک کپسول دراگون به آسمان خواهد فرستاد.

اکس-۳ که توسط شرکت اکسیوم اسپیس رهبری می‌شود، چهار فضانورد را برای اقامتی تقریبا دو هفته‌ای به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد.

این سرنشنیان شامل فرمانده ماموریت مایکل لوپز الگریا(Michael López-Alegría)، سرهنگ والتر ویلادئی(Walter Villadei) از نیروی هوایی ایتالیا، مارکوس واند(Marcus Wandt)، فضانورد آژانس فضایی اروپا؛ و آلپر گزرواچی(Alper Gezeravcı) به عنوان اولین شهروند ترکیه خواهند بود که به فضا می‌رسند.

طبق گفته اکسیوم اسپیس، فضانوردان اکس-۳ در طول مدت حضور خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی بیش از ۳۰ آزمایش علمی انجام خواهند داد.

این شرکت نوشت: داده‌های جمع‌آوری‌شده روی زمین قبل و بعد از مأموریت و همچنین در هنگام پرواز بر درک فیزیولوژی انسان در زمین و مدار تأثیر می‌گذارد، همچنین درک علمی را ارتقا می‌دهد و فناوری‌هایی را برای پیشرفت بشریت توسعه می‌دهد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی