کد خبر: ۳۹۴۳۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۴

ایمیل چیست؟ ایمیل سازمانی چه تفاوتی با ایمیل معمولی دارد؟

امروزه جهت ثبت‌نام در اکثر سایت‌ها یا برای استفاده از اپلیکیشن‌ها ضروری است که کاربر یک آدرس ایمیل داشته باشد. ایمیل یک نامه دیجیتال است که برای ارسال پیام متنی، تصویر، ویدئو و فایل مورد استفاده قرار می‌گیرد که مخفف عبارت Electronic Mail به معنای نامه الکترونیک می‌باشد و معادل فارسی آن رایانامه است.

در واقع ایمیل یک روش ساده برای انتقال پیام از طریق اینترنت است که جایگزین نامه‌های کاغذی شده است. با وجود ایمیل می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن پیام خود را به دورترین نقطه دنیا ارسال کرد. روزانه میلیاردها ایمیل رد و بدل می‌شوند که این موضوع بیانگر پر اهمیت بودن سرویس ایمیل یا پست الکترونیک است.

انواع ایمیل

دسته‌بندی‌های مختلفی برای ایمیل وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دسته‌بندی‌ها رایگان یا اختصاصی بودن سرویس ایمیل است.

در سرویس ایمیل رایگان، شرکت ارائه‌دهنده خدمات ایمیل بدون دریافت هزینه‌ایی به کاربران خدمات ارائه می‌دهد. البته این شرکت‌ها در قبال خدمات رایگانی که به کاربران ارائه می‌دهند از حساب ایمیل آنها برای پیشبرد اهداف بازاریابی و ارسال پیام تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

شرکت‌های خارجی و داخلی زیادی در این زمینه فعال هستند که از مهم‌ترین شرکت‌های خارجی می‌توان به یاهو، گوگل و هات میل اشاره کرد. در داخل کشور هم شرکت‌هایی وجود دارند که سرویس ایمیل را بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند مانند چاپار، میل فا، وطن میل و ..برخی شرکت‌های ایرانی همچون اپیک، چاپار و .. هم با دریافت هزینه ایی امکان ساخت ایمیل اختصاصی را به کاربران خود می‌دهند.

ایمیل چیست

کد ایمیل چیست

یکی از روش‌های افزایش امنیت حساب ایمیل و در امان ماندن از حملات هکرها، فعال‌سازی احرازهویت دو مرحله‌ای است. برای فعال‌سازی آن نیاز است هنگام ساخت جیمیل، شماره موبایل خود را ثبت کرده تا کد تایید شش رقمی گوگل برایتان ارسال شود. همچنین در صورت فراموش کردن گذرواژه شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ایمیل جهت بازیابی رمزعبور، کدی جهت اطمینان از هویت کاربران به شماره موبایل ثبت شده ارسال می‌کنند البته در برخی مواقع ممکن است دریافت کد ایمیل با مشکلاتی مواجه شده و توسط کاربران دریافت نشود. در ادامه به برخی از دلایل عدم دریافت کد ایمیل اشاره می‌کنیم

یکی از رایج‌ترین علل عدم دریافت کد ایمیل به اختلال در سیستم‌های مخابراتی مربوط می‌شود.

در برخی مواقع ممکن است کد ایمیل وارد پوشه اسپم یا هرزنامه شده باشد بنابراین در صورت عدم مشاهده کد ایمیل در اینباکس یا صندوق ورودی خود پوشه اسپم را هم چک کنید.

حذف ناخودآگاه پیام حاوی کد ایمیل از دیگر دلایل عدم دریافت کد ایمیل می‌باشد. بهتر است قبل از حذف ایمیل، محتوای آن را با دقت بررسی کرده و سپس اقدام به پاک‌کردن آن نمایید.

گذرواژه چیست

رمزعبور، پسورد یا گذرواژه ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهاست که برای افزایش امنیت و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. گذرواژه می‌تواند بسیار کوتاه و ساده یا طولانی و پیچیده باشد.

رمزعبور باید حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده باشد البته هر چه تعداد کاراکترهای یک گذرواژه بیشتر باشد قوی‌تر بوده و هکر به زمان بیشتری برای هک کردن آن نیاز دارد. گذرواژه یکی از روش‌های اولیه برای اثبات هویت افراد است به همین دلیل در انتخاب گذرواژه‌های خود باید دقت کافی داشته باشید تا برای هکرها قابل حدس‌زدن نباشد.

ساخت ایمیل و گذرواژه

ویژگی‌های یک گذرواژه مناسب

استفاده از گذرواژه‌ های ضعیف خطر بزرگی برای کاربران محسوب شده و آنها را در معرض هک‌شدن قرار می‌دهد. گذرواژه قوی سبب افزایش امنیت اطلاعات شخصی و محافظت از پیام‌های کاربران می‌شود. برای داشتن یک گذرواژه امن و مناسب نکات زیر را درنظر بگیرید

ترکیب کردن حروف بزرگ و حروف کوچک در کنار اعداد و کاراکترها پیچیدگی گذرواژه‌ را بالا برده و احتمال حدس زدن و هک شدن آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

از یک گذرواژه یکسان برای تمامی حساب‌های خود استفاده نکنید و برای هر حساب یک رمزعبور جداگانه و منحصربفرد در نظر بگیرید.

پسورد خود را در اختیار دیگران قرار ندهید چرا که اشتراک گذاری پسورد با دیگران یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می‌تواند امنیت پسورد را به خطر انداخته و افراد به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند.

از گذرواژه های غیرقابل حدس برای حساب خود استفاده کرده و از بکاربردن اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد یا شماره موبایل خودداری کنید.

بصورت دوره‌ای و در بازه‌های زمانی مشخص گذرواژه خود را تغییر دهید.

برای جلوگیری از فراموشی رمزعبور حساب‌های خود، از برنامه‌های مدیریت گذرواژه استفاده کنید.

بازیابی گذرواژه

امروزه برای ورود به هر سایت و برنامه‌ای ضروری است ابتدا در آنها عضو شویم، بنابراین با حجم زیادی از نام کاربری و گذرواژه مواجه می‌شویم، برخی از کاربران هنگام انتخاب رمزعبور از گذرواژه های آسان استفاده می‌کنند تا بخاطرسپاری آن برایشان راحت‌تر باشد. امنیت این نوع گذرواژه ها بسیار پایین بوده و ممکن است توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار بگیرد، البته جای نگرانی نیست و می‌توان با تنظیم دوباره گذرواژه از اطلاعات و حساب‌ها در فضای مجازی محافظت کرد.

برای بازیابی گذرواژه جیمیل روش‌های متنوعی وجود دارد یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بازیابی گذرواژه استفاده از ایمیل پشتیبان است، روش دیگر برای بازیابی گذرواژه استفاده از شماره تلفنی است که هنگام ساخت حساب کاربری ثبت کرده‌اید. روش بعدی برای بازیابی گذرواژه پاسخ به سوال امنیتی است که در زمان ساخت حساب کاربری انتخاب کرده بودید.

ایمیل سازمانی

ایمیل یکی از ضروری‌ترین سرویس‌ها جهت انجام امور مختلف الکترونیکی است و دنیای ارتباطی امروز بدون ایمیل کاملا ناقص خواهد بود. سرویس‌های رایگان ایمیل گزینه مناسبی برای استفاده در کسب و کار و ساخت ایمیل سازمانی نیستند.

ایمیل سازمانی

ایمیل سازمانی چیست

ایمیل سازمانی یک سرویس ایمیل اختصاصی است که متعلق به سازمان شما بوده و دامنه آن با ایمیل‌های عادی متفاوت است، در ایمیل سازمانی مکاتبات از طریق دامنه اختصاصی آن سازمان انجام می‌شود. مهم‌ترین ویژگی ایمیل سازمان اختصاصی بودن و سفارشی سازی بودن آن برای یک سازمان خاص است.

با استفاده از ایمیل سازمانی کلیه ارتباطات درون و برون سازمانی از طریق بستر ایمیل ارسال و دریافت می‌شود و به کارکنان کمک می‌کند که مدیریت و برنامه‌ریزی کارهای گروهی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

ایمیل سازمانی علاوه بر کاهش هزینه‌های ارتباطی، سبب افزایش اعتبار کسب و کار و ارتباط راحت مشتریان با سازمان می‌شود. همچنین ایمیل سازمانی امکانات بی‌نظیر و توسعه یافته‌ای به مدیران و کارکنان ارائه می‌دهد، ابزارهای یکپارچه‌‌ای نظیر تقویم پیشرفته سازمانی، مدیریت مخاطبان و مدیریت فضای ذخیره‌سازی در بستر ایمیل و بسیاری قابلیت‌های دیگر به کارکنان سازمان کمک می‌کند که بسیاری از فعالیت‌ها و کارها را به راحتی انجام دهند.

خرید ایمیل سازمانی

مهم‌ترین مسئله‌ای که در رد و بدل کردن پیام‌ها از طریق ایمیل وجود دارد امنیت پیام‌ها و اطلاعات است که سرویس‌های رایگان ایمیل هیچ تعهدی برای ارائه خدمات پشتیبانی در صورت بروز مشکل ندارند. ایمیل‌های تحت هاست هم مشکلاتی از قبیل عدم وجود پشتیبانی تخصصی، عدم امکان سفارشی سازی و امکانات حداقلی این سرویس‌ها ... دارند و ممکن است به دلایل مختلف از دسترس خارج شوند.

با خرید ایمیل سازمانی علاوه بر داشتن آدرس ایمیل اختصاصی، اعتبار سازمان هم افزایش می‌یابد. برای خرید ایمیل سازمانی می‌توانید به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمیل مراجعه کنید که در این صورت تمامی فرایندهای نصب و راه‌اندازی سرویس ایمیل به عهده شرکت عرضه کننده سرویس ایمیل سازمانی می‌باشد.

جمع‌بندی

در دنیای امروز که همه چیز به سمت آنلاین شدن پیش می‌رود استفاده از ایمیل یکی از مهم‌ترین نیازها برای برقراری ارتباط و انجام مکاتبات روزمره است. یکی از ملزومات موفقیت در میان رقبا، داشتن ایمیل سازمانی است که همه نیازهای سازمان شما را پوشش دهد همچنین خرید ایمیل با نام دامنه اختصاصی برای اعتمادسازی و کسب اعتبار نزد مشتریان ضروری می‌باشد. بنابراین سازمان شما می‌تواند بدون بروز هر نوع مشکلی براحتی با مخاطبان خود در ارتباط باشد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی