کد خبر: ۳۹۴۴۱
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

مدیر عامل مایکروسافت با سرمایه‌گذاری روی OpenAI از هوش مصنوعی دفاع می‌کند

«ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری روی OpenAI حمایت خود را نسبت به صنعت هوش مصنوعی و ChatGPT نشان می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، در حالیکه اتحادیه اروپا و بریتانیا تحقیقاتی را در مورد هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند، «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری روی OpenAI حمایت خود را نسبت به صنعت هوش مصنوعی و ChatGPT نشان می‌دهد.

او معتقد است که با حمایت‌های این‌ چنینی از هوش مصنوعی، به تنظیم کنندگان مقررات و رگولاتورها نشان می‌دهیم که طرفدار چنین صنعتی هستیم یا خیر.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در مجمع جهانی اقتصاد که در آلپ داووس سوئیس برگزار شد، از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری شرکت خود در توسعه ChatGPT OpenAI دفاع کرد. او در حاشیه این رویداد که توسط بلومبرگ برگزار شد، به این موضوع اشاره کرد که اطمینان دارد رگولاتورها به این موضوعات و مشارکت شرکت‌ها در این حوزه‌ها توجه می‌کنند.

ساتیا نادلا از سرمایه‌گذاری چند میلیاردی خود در حوزه هوش مصنوعی دفاع کرد

مایکروسافت از سال 2019 میلیاردها دلار برای OpenAI سرمایه گذاری کرده است. هوش مصنوعی با چت بات ChatGPT در اواخر سال 2022 در کانون توجه قرار گرفت.

هوش مصنوعی ChatGPT پیشرفت‌های زیادی داشته است. اتحادیه اروپا و بریتانیا در حال بررسی مشارکت مایکروسافت و OpenAI هستند. شرکت OpenAI در اواخر سال گذشته با یک دوره پر فراز و نشیب مواجه شد. زمانی که مدیرعامل آن سم آلتمن برکنار شد و سپس بازگشتی شوکه کننده داشت، در حالی که او حمایت ساتیا نادلا را حفظ کرد. ساتیا نادلا اعلام کرد که مایکروسافت اکنون فقط خواهان ثبات در وضعیت مشارکت است.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی