کد خبر: ۳۹۴۶۱
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

ترفندی جالب برای پیدا کردن گوشی گمشده/ هنگام فیلم برداری با موبایل عکس بگیرید

اگر گوشی خود را گم کردید یا دستگاه شما در تصادف به سرقت رفت، سیستم عامل اندروید دارای ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند گوشی خود را پیدا کنید. علاوه بر این، سرویس Find My Device به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را غیرفعال کنید یا اطلاعات آن را حذف کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه هر شخصی یک تلفن همراه دارد، البته در حال حاضر اکثریت از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند، بهمین سبب امروز ترفند‌های جالب و مفیدی را در رابطه با این گجت محبوب جمع آوری کرده ایم کـه حتماً برای تان جالب و کاربردی خواهند بود.شاید برایتان جالب باشد بدانید کـه دوربین موبایل‌های هوشمند این امکان را برای کاربران مهیا کرده‌اند تا هنگام فیلم‌برداری، هم زمان عکاسی هم بکنند، بدون این‌کـه وقفه‌ای در اینکار ایجاد شود. برای این منظور فقط کافیست در طول تصویربرداری روی کلید شاتر کـه در پایین صفحه نمایش داده میشود، کلیک کنید.
نقشه رابه صورت واقعیت افزوده روی شیشه جلوی اتومبیل نمایش دهید
اگر در جاده‌های تاریک، مه‌آلود، بارانی یا ناشناخته رانندگی می‌کنید، اپلیکیشن Hudway را روی موبایل خود نصب کنید، مقصد را مشخص کنید و سپس، موبایل را روی داشبورد بگذارید. تلفن هوشمند شـما با کمک جی‌پی‌اس، نشانی موردنظر را روی شیشه جلوی اتومبیل نمایش خواهد داد، بدون این‌کـه بـه وسیله یا ابزار دیگری نیاز باشد.
با موبایل می‌توانید بارکد محصولات و کد QR را اسکن کنید
تعداد زیادی از فروشگاه‌های بزرگ، دستگاه‌های بارکدخوان دارند تا بتوانید با اسکن کردن آن‌ها اطلاعات موردنیاز در مورد کالای موردنظرتان را دریافت کنید. اما اگر فروشگاهی این دستگاه را نداشت، نگران نباشید با موبایل هوشمند خود می‌توانید بـه این هدف نائل شوید.
استفاده از دوربین موبایل به عنوان خط‌کش
اپلیکشین‌هایی هم، چون Ruler App بهترین ودر معرض‌ترین گزینه برای اندازه‌گیری اجسام مختلف اسـت. با این اپ می‌توانید در مواقع ضروری کـه بـه هیچ چیز غیر از موبایل دسترسی ندارید برای اندازه‌گیری اجسام کوچک بهره بگیرید.
حافظه ذخیره سازی خود را افزایش دهید
مزیت اصلی گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون این است که به شما امکان می‌دهد فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند خود را با استفاده از کارت microSD افزایش دهید.
این نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها و برنامه‌های بیشتری را در تلفن خود ذخیره کنید، بلکه به شما امکان می‌دهد حجم زیادی از داده را بین تلفن خود و سایر دستگاه‌ها منتقل کنید. همچنین می‌توانید فلش را از طریق پورت USB به گوشی خود متصل کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را انتقال دهید.
از ترفند برای دسترسی به مهمانان استفاده کنید
اگر می‌خواهید گوشی خود را به شخصی قرض دهید و آن شخص به برنامه ها، داده‌ها یا تنظیمات شما دسترسی ندارد یا پیام متنی ارسال نمی‌کند، به Settings> System> Advanced> Multiple Users بروید و حالت مهمان را فعال کنید.
البته مدتی طول می‌کشد تا دستگاه به حالت مهمان برود. در این صورت هرگونه دسترسی به حساب‌های شخصی (مانند ایمیل) مسدود می‌شود، اما امکان استفاده از امکاناتی مانند تماس تلفنی، نقشه و مرورگر‌های وب وجود دارد.
Find My Device را روشن کنید
اگر گوشی خود را گم کردید یا دستگاه شما در تصادف به سرقت رفت، سیستم عامل اندروید دارای ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند گوشی خود را پیدا کنید. علاوه بر این، سرویس Find My Device به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را غیرفعال کنید یا اطلاعات آن را حذف کنید.

برچسب ها: گوشی موبایل ترفند
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی