کد خبر: ۳۹۴۶۶
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

فرودگر ژاپن به ماه رسید اما انرژی آن در حال اتمام است

آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد فرودگر ماه ژاپن به ماه رسیده اما به سرعت در حال از دست دادن انرژی خود است.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن گفت که کاوشگر رباتیک «اسنیپر» بر سطح ماه فرود آمده، اما این ماموریت ممکن است زودتر از موعد به پایان برسد زیرا سلول خورشیدی فضاپیما برق تولید نمی کند.

در حال حاضر، فرودگر با باتری محدود کار می کند و انتظار می رود تنها چند ساعت دوام بیاورد. تیم آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن در حال تجزیه و تحلیل داده ها برای تعیین علت مشکل سلول خورشیدی و مراحل بعدی فرودگر است. مقامات گفتند، ممکن است مشکل سلول های خورشیدی به این دلیل باشد که فضاپیما در جهت مورد نظر قرار نمی گیرد.

این تیم در طی یک کنفرانس خبری به اشتراک گذاشت که امیدواریم با تغییر زاویه خورشید در ماه، سلول خورشیدی بتواند دوباره شارژ شود، اما ممکن است مدتی طول بکشد و بستگی به این دارد که این فرودگر بتواند در شب سرد قمری زنده بماند یا خیر.

این فرود، ژاپن را به سومین کشوری که در قرن حاضر و پنجمین کشوری که روی ماه فرود آمده، تبدیل کرده است.

این تیم همچنین در حال کار برای جمع آوری تمام داده های علمی به دست آمده توسط فرودگر است. فرودگر توانست دو ماه نورد LEV-1 و LEV-2 خود را رها کند. مریخ نورد LEV-1 با استفاده از مکانیزم پرش حرکت می کند و مجهز به دوربین های نور مرئی با زاویه باز، تجهیزات علمی و آنتن هایی است که به آن اجازه می دهد با زمین ارتباط برقرار کند و LEV-2، همچنین مجهز به دوربین است، می تواند شکل خود را برای حرکت در سطح ماه تغییر دهد.

این تیم در حال دریافت سیگنالی از LEV-1 است و خواهد دید که آیا دوربین هایش قادر به گرفتن عکس هستند یا خیر. مقامات آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن گفتند تا زمانی که داده های بیشتری دریافت نشود، وضعیت LEV-2 را به طور قطعی تایید نمی کنند.

کاوشگر رباتیک اسلیم، که در ماه سپتامبر به فضا پرتاب شد، با نام مستعار اسنیپر شناخته می شود زیرا دارای فناوری دقیق جدیدی برای نشان دادن فرود دقیق است. هدف فضاپیمای اسلیم، فرود‌آمدن در محدوده‌ی ۱۰۰ متری محل فرود هدف در نزدیکی دهانه‌ی شیولی بود. مقام‌های جاکسا اعلام کرده‌اند که تایید میزان نزدیکی ماه‌نشین به محل فرود هدف، ممکن است یک ماه طول بکشد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی