کد خبر: ۳۹۴۷۲
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

اپل دسترسی به NFC در آیفون را برای توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا آزاد می‌کند

کمیسیون اروپا تقریباً از یک سال و نیم قبل تحقیقات ضدانحصار درباره اپل را آغاز کرده است و حالا شاهد برخی از تأثیرات آن هستیم.

به گزارش «نبض فناوری»، بنابر گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، اپل به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است که سیستم NFC آیفون را که انحصاراً در دسترس سرویس Apple Pay قرار دارد، برای استفاده توسط سایر سرویس‌های پرداخت باز کند. حالا به‌طور رسمی اعلام شده است که اپل دسترسی به قابلیت‌های NFC آیفون را برای ارائه‌دهندگان کیف‌پول مجازی و سرویس‌های پرداخت موبایل شخص ثالث فراهم می‌کند

کمیسیون اروپا حدود یک سال و نیم قبل اپل را متهم کرد که از سیاست‌های iOS خود برای محدود‌کردن رقابت در بازار پرداخت‌های موبایلی استفاده می‌کند که این امر ناقض قوانین اتحادیه اروپا است. هرچند اپل به توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد تا به قابلیت‌های NFC آیفون برای خواندن برچسب‌های الکترونیکی دسترسی داشته باشند، اما امکان پرداخت از طریق NFC را فقط به نرم‌افزار خود محدود کرده است.

بیانیه اپل درباره دسترسی به NFC آیفون

اپل دسترسی به NFC در آیفون را برای توسعه‌دهندگان اتحادیه اروپا آزاد می‌کند

سخنگوی اپل در بیانیه‌ای به وال‌استریت ژورنال گفت:

«ما با گفت‌وگوی مداوم با کمیسیون اروپا، تعهداتی را ارائه کرده‌ایم که گزینه‌ای را به توسعه‌دهندگان شخص ثالث در منطقه اقتصادی اروپا ارائه می‌کند که با وجود آن می‌توانند پرداخت‌های بدون‌ تماس NFC را از داخل برنامه‌های iOS خود و به‌صورت جدا از Apple Pay و Apple Wallet انجام دهند.»

تاکنون هیچ اشاره‌ای به ارائه این قابلیت برای کاربران آیفون خارج از اتحادیه اروپا نشده است. همچنین این تعهدات به مدت 10 سال قابل اجرا خواهند بود و در صورت عدم رعایت آن‌ها، اپل ممکن است با جریمه‌ای به‌اندازه حداکثر 10 درصد از گردش مالی سالانه خود در سراسر جهان مجازات شود. اتحادیه اروپا اکنون درحال بررسی این موضوع است که آیا برنامه‌های ارائه‌شده توسط اپل سبب تقویت رقابت در بازار پرداخت خواهند شد یا خیر.

این گزارش درحالی منتشر شده که هفته گذشته، «مارگرت وستاگر»، رئیس بخش ضدانحصار کمیسیون اروپا، با «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، در کالیفرنیا دیدار کرده است. Apple Pay تنهای یکی از سرویس‌های اپل است که اتحادیه اروپا در تحقیقات ضدانحصار خود آن‌ها را هدف قرار داده. کمیسیون اروپا همچنین با حمایت از اسپاتیفای اعلام کرده است که قوانین اپ استور با محدود‌کردن گزینه‌های در دسترس توسعه‌دهندگان برای ارائه سرویس‌های پرداخت در خارج از پلتفرم متعلق به اپل، قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی