کد خبر: ۳۹۴۸۰
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۲

امکان وتوی قرار داد آی ربات و آمازون توسط مقام ضد انحصار اروپا

منابع می‌گویند که قرارداد شرکت «آی‌ربات» با «آمازون» احتمالا از سوی تنظیم کننده ضد انحصار اتحادیه اروپا وتو خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه تنظیم کننده ضد انحصار اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای جلوگیری از خرید شرکت آی ربات توسط آمازون است، سهام این شرکت در اوایل معاملات روز جمعه بیش از 30 درصد کاهش یافت. شرکت آی ربات آمریکایی به خاطر جاروبرقی های رباتیک رومبا شناخته شده است.

این آژانس اروپایی در حال بررسی وتوی این قرارداد است، اقدامی که می‌تواند محدودیت‌ها را برای خریدهای آتی آمازون افزایش دهد. این خبر ابتدا توسط وال استریت ژورنال منتشر شد.

این شرکت آمریکایی تا مهلت 10 ژانویه(20دی) برای رسیدگی به نگرانی های تنظیم کننده اروپا در مورد کاهش رقابت و تقویت سلطه پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون، راه حلی ارائه نکرد.

آمازون با خرید آی ربات در آگوست 2022 موافقت کرد تا مجموعه دستگاه های هوشمند خود مانند دستیار صوتی الکسا، ترموستات های هوشمند، دستگاه های امنیتی و نمایشگرهای هوشمند دیواری را افزایش دهد.

به گفته تحلیلگران، مسدود شدن احتمالی این معامله می تواند بر چشم انداز آی ربات به عنوان یک شرکت مستقل تأثیر بگذارد.

رد احتمالی این قرار داد آن را به دومین قرارداد فناوری تبدیل می کند که در هفته های اخیر با موانع نظارتی مواجه شده است. شرکت ادوبی در ماه دسامبر(آذ-دی) قرارداد 20 میلیارد دلاری خود را با سازنده نرم‌افزار طراحی فیگما لغو کرد و دلیل آن نبودن مسیری برای گرفتن تأییدیه‌های ضدانحصار در اروپا و انگلیس بود.

آمازون در ماه جولای(تیر-مرداد) پس از اینکه آی ربات بدهی جدیدی را متحمل شد، پیشنهاد خود را حدود 15 درصد کاهش داد. در آن ماه، اتحادیه اروپا به آمازون هشدار داد که این توافق می تواند رقابت را کاهش دهد.

از زمان اعلام این توافق، سهام آی ربات بیش از 66 درصد از دست رفته است. از طرفی کمیسیون اروپا تا 14 فوریه(25بهمن) فرصت دارد تا این توافق را تایید یا رد کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
وبگردی