کد خبر: ۳۹۵۱۲
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۲۸

قدردانی رییس جمهوری از پرتاب موفق ماهواره ثریا به مدار 750 کیلومتری

رییس جمهوری از پرتاب موفق ماهواره ثریا به مدار 750 کیلومتری زمین تقدیر کرد و این موفقیت را دستاوردی بزرگ برای کشور خواند.

به گزارش «نبض فناوری»، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد، دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه) هیئت دولت، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «ثریا» به مدار 750 کیلومتری زمین و دریافت اولین سیگنال‌ها از آن، ضمن تقدیر از وزارت ارتباطات و همه دست‌اندرکاران صنعت فضایی کشور، این پرتاب موفقیت‌آمیز را دستاوردی بزرگ برای کشور خواند که با وجود تاخیرهای مکرر در دوره های گذشته، در این دولت با سرعت گرفتن پیشرفت صنایع فضایی به انجام رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گزارشی از جزییات تزریق ماهواره به مدار 750 کیلومتری، استفاده از ماهواره‌بر با سوخت جامد سه مرحله‌ای را که فناوری پیچیده آن فقط در اختیار چند کشور جهان است، از دیگر دستاوردهای پرتاب ماهواره ثریا برشمرد.
وی افزود: این دهمین پرتابی بود که طی 2 سال گذشته انجام شد تا معادل تمام پرتاب‌های انجام شده در 10 سال پیش از دولت مردمی است.
بنا به این گزارش، روز شنبه، ماهواره ثریا ساخته شده در پژوهشگاه فضایی با ماهواره بر قائم 100 به فضا پرتاب شد و در مدار 750 کیلومتری زمین قرار گرفت.
این بالاترین مداری بود که یک ماهواره بر بومی توانست یک ماهواره داخلی را در آن قرار دهد. پیش از این در دولت مردمی برای اولین بار، تزریق موفق ماهواره به مدار 500 کیلومتری زمین هم با موفقیت انجام شده بود.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی