کد خبر: ۳۹۵۲۷
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۸

اطلاعات هک‌شده میلیاردها کاربر شبکه‌های اجتماعی پیدا شد

تعداد 26 میلیارد رکورد داده لو رفته از لینکدین، توییتر، تلگرام، دراپ باکس و چندین شبکه و سازمان کشف شد.

به گزارش «نبض فناوری»، فربس اعلام کرد، محققان امنیتی هشدار داده اند که پایگاه داده ای حاوی 26 میلیارد رکورد اطلاعات لو رفته کشف شده است. محققان به این اتفاق نشت داده های عظیم، یا مادر همه نقض ها لقب داده اند و اشاره می کنند که احتمالاً بزرگترین مورد کشف شده تا به امروز است.

به گفته محققان«سکیوریتی دیسکاوری» و «سایبرنیوز»، پایگاه داده تازه کشف شده از اطلاعات لو رفته تا 12 ترابایت حجم دارد.

تیم تحقیقاتی فکر می‌کند که پایگاه داده ای که در یک نمونه ذخیره‌سازی باز یافت شده است، احتمالاً توسط یک عامل مخرب یا کارگزار داده جمع‌آوری شده است. آنها می گویند: « تهدید کنندگان می توانند از داده های جمع آوری شده برای طیف گسترده ای از حملات، از جمله سرقت هویت، طرح های پیچیده فیشینگ، حملات سایبری هدفمند و دسترسی غیرمجاز به حساب های شخصی و حساس استفاده کنند.

علاوه بر داده‌های غول پیام‌رسان چینی «تنسنت» و شبکه اجتماعی وبیو، سوابق کاربران پلتفرم‌ها و سرویس‌هایی مانند توییتر، دراپ باکس، لینکدین، ادوبی، کانوا و تلگرام نیز در این پایگاه داده یافت می‌شوند. محققان همچنین می گویند که سوابق مجموعه هایی ای از ایالات متحده و سایر سازمان های دولتی را می توان در آن یافت.

محققان می گویند، این داده ها سوابق جمع آوری شده از هزاران نقض قبلی و نشت داده است. علاوه بر این، بدون شک تعداد زیادی رکورد داده های تکراری در این مجموعه وجود دارد. با این حال، درج نام کاربری و ترکیب رمز عبور به این معنی است که این موضوع نگران کننده است.

جیک مور، مشاور امنیت سایبری گفت: «ما هرگز نباید آنچه را که مجرمان سایبری با چنین اطلاعات محدودی می توانند به دست آورند، دست کم بگیریم. مور ادامه داد: «قربانیان باید از عواقب رمزهای دزدیده شده آگاه باشند و در پاسخ به آن به‌روزرسانی‌های امنیتی لازم را انجام دهند، این شامل تغییر گذرواژه‌های خود، احراز هویت دو مرحله ای، هشیار بودن در مورد ایمیل‌های فیشینگ است.»

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی