کد خبر: ۳۹۵۶۳
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

دولت بایدن برای راه‌اندازی پروژه بزرگ هوش مصنوعی با مایکروسافت و انویدیا همکاری می‌کند

هدف این برنامه دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی، مجموعه داده‌های نرم‌افزاری و آموزش برای محققان هوش مصنوعی است.

به گزارش «نبض فناوری»، بنیاد ملی علوم (NSF) و 10 آژانس دیگر با توسعه‌دهندگان حوزه هوش مصنوعی برای اجرای بخشی از دستور اجرایی «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده همکاری می‌کنند. طی این همکاری، برنامه آزمایش راه‌اندازی خواهد شد که دولت می‌گوید دسترسی به تحقیقات را عمومی می‌کند.

NSF در بیانیه‌ای اعلام کرد که این برنامه با عنوان «منابع تحقیقاتی هوش‌مصنوعی ملی» (NAIRR) دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی، قدرت محاسباتی، مجموعه داده‌های نرم‌افزار و آموزش را برای محققان هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده فراهم می‌کند. محققان از طریق وب‌سایت NAIRR می‌توانند برای دسترسی به آن درخواست دهند. اگر اجازه دسترسی آن‌ها صادر شود، محققان می‌توانند از سرویس‌های گران‌قیمت و قدرتمندی مانند Microsoft Azure یا Amazon Bedrock استفاده کنند.

به جز NSF، سایر سازمان‌های دولتی که روی NAIRR کار می‌کنند، شامل آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، ناسا، مؤسسه ملی بهداشت، مؤسسه ملی استاندارد و فناوری، اداره ملی اقیانوسی و جوی، وزارت کشاورزی، وزارت دفاع، وزارت انرژی و چند سازمان دیگر می‌شود. همچنین آمازون، Anthropic ،AMD، گوگل، اینتل، متا، مایکروسافت، انویدیا، OpenAI و IBM از جمله شرکت‌هایی هستند که در تحقق این برنامه حضور دارند.

تعهدات مایکروسافت و انویدیا برای راه‌اندازی برنامه هوش مصنوعی بایدن

مایکروسافت اعلام کرد که 20 میلیون دلار اعتبار Azure، دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی در سرویس OpenAI Azure و منابعی برای کار روی عدالت، دقت و حریم خصوصی هوش‌مصنوعی اهدا کرده است. انویدیا نیز متعهد شده تا دسترسی به DGX Cloud و نرم افزار AI Enterprise خود را فراهم کند.

«ستورامان پانچاناتان»، مدیر NSF در این بیانیه می‌گوید:

«برای ادامه پیشروی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی، باید فرصت‌هایی را در سراسر کشور ایجاد کنیم تا نوآوری هوش مصنوعی را پیش ببریم و فرصت‌های آموزشی را تقویت کنیم و کشور را برای شکل‌دهی استانداردهای بین‌المللی و شعله‌ورکردن رشد اقتصادی تقویت کنیم.»

بنابراین دولت بایدن دستور اجرایی خود برای راه‌اندازی NAIRR را با این هدف اعلام کرده است که اطمینان پیدا کند ایالات متحده همچنان قطب اصلی نوآوری در زمینه هوش مصنوعی باقی بماند. NAIRR در ابتدا روی چهار حوزه متمرکز خواهد بود: امکان دسترسی به منابع متنوع هوش‌مصنوعی، فعال‌کردن تحقیقات هوش‌مصنوعی که به امنیت و حریم خصوصی نیاز دارند، تسهیل و توسعه قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های هوش مصنوعی و آموزش جوامع برای استفاده از ابزارهای هو‌ش منصوعی. NSF همچنین در بیانیه خود گفت که اولین پروژه‌های NAIRR بر استفاده از هوش‌مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی و پایداری محیطی متمرکز است.

منبع/ دیجیاتو
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی