کد خبر: ۳۹۶۰۶
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۳

کاربران در یوتیوب چطور پول کسب می‌کنند؟

کسب درآمد از یوتیوب، در گذشته به سادگی بارگذاری محتوای کیفی، رسیدن به میلیون‌ها بازدید و کسب سهمی از درآمد تبلیغاتی بود.

به گزارش «نبض فناوری»، اکنون، تولیدکنندگان محتوا به روش‌های متعددی برای کسب درآمد از محتوای خود دسترسی دارند. علاوه بر تبلیغات، اسپانسرینگ یک برند بزرگ، کمک مالی طرفداران یا فروش کالا می‌تواند از راه‌های کسب درآمد باشد.

گوگل اَدز (تبلیغات گوگل)

نخستین گام برای کسب درآمد در یوتیوب، پیوستن به برنامه یوتیوب پارتنرز است. این برنامه، به تولیدکنندگان محتوا، امکان دسترسی به ابزارهای ویژه مانند توانایی کسب درآمد از ویدئوهای خود از طریق «گوگل اَدسنس» (Google Adsense) را می‌دهد. برای واجد شرایط بودن استفاده از این برنامه، تولیدکنندگان محتوا باید حداقل هزار دنبال کنده و ۴۰۰۰ ساعت مدت تماشا در دوره ۱۲ ماه گذشته داشته باشند.

یوتیوب از ویدئوها از طریق پیش نمایش، نمایش و سایر فرمت‌های تبلیغاتی، کسب درآمد می‌کند. تبلیغات‌کنندگان بر اساس کلیک‌ها و بازدیدها، پول پرداخت می‌کنند. یوتیوب ۵۵ درصد از این درآمد را به تولیدکننده محتوا می‌دهد و ۴۵ درصد را برای خود برمی‌دارد.

تولیدکنندگان محتوا باید دستورالعمل‌های تبلیغاتی را رعایت کنند. کنار محتوایی که حاوی عبارات ناپسند، محتوای بزرگسالان، خشونت و سایر موضوعات باشد، تبلیغاتی نمایش داده نخواهد شد و این می‌تواند شامل بحث درباره رویدادهای خبری حساس باشد.

حمایت مالی یا اسپانسرینگ برند

یکی از اشکال سودآور تبلیغات، اسپانسرینگ برند است که در دنیای بازاریابی دیجیتال، با نام «بازاریابی اینفلوئنسر» هم شناخته می‌شود. یک شرکت برای تبلیغ یک نام تجاری یا محصول در یک ویدئو، به یک تولیدکننده محتوا پول می‌دهد. به عنوان مثال، میشل فان در اوایل کار خود در یوتیوب، با آموزش‌های آرایشی محبوب خود توجه یک برند لوازم آرایشی معروف را جلب کرد. آژانس‌های زیادی وجود دارند که کمک می‌کنند برندها، اینفلوئنسر شبکه اجتماعی را در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و ایکس (توییتر سابق) پیدا کنند.

کمک مالی علاقمندان

یک راه دیگر محبوب برای کسب درآمد از یک کانال، از طریق اعضای کانال است. طرفداران و دنبال‌کنندگان در قالب نشان‌ها، ایموجی‌ها، ویدیوهای ویژه، چت‌های زنده و سایر محتواها، پرداخت‌های ماهانه مکرر انجام می‌دهند. اعضای برنامه یوتیوب پارتنرز که به هزار دنبال کننده رسیده باشند، می‌توانند این ویژگی کسب درآمد را در حساب‌های خود فعال کنند. سرویس‌های شخص ثالث مانند پاترئون (Patreon)، همچنین به تولیدکنندگان محتوای ویدئویی کمک می‌کنند تا از طریق عضویت ماهانه، از طرفداران خود کسب درآمد کنند. برترین تولیدکنندگان محتوای ویدئویی، از حمایت دنبال کنندگان خود، ماهانه ۹۵ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

فروش کالا

اعضای برنامه یوتیوب پارتنرز همچنین می‌توانند با فعال کردن این ویژگی در حساب‌های خود، حداکثر ۱۲ کالا را به مخاطبان خود بفروشند. رایان کاجی از بازی با اسباب‌بازی‌ها، میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده است.

بهترین شیوه‌های یوتیوب

 برای افزایش شانس خود برای جذب یک پایگاه بزرگ دنبال کننده، تولیدکنندگان محتوا باید بهترین شیوه‌های شناخته شده یوتیوب را دنبال کنند. یکی از اساسی‌ترین روش‌ها، ایجاد محتوای غنی و جذاب است. بینندگان به یوتیوب می‌آیند تا یا سرگرم شوند یا برای مشکلی که با آن روبرو هستند، راه حلی پیدا کنند. با ایجاد محتوای کیفی، به احتمال زیاد، ویدئو مشاهده و به اشتراک گذاشته می‌شود. هر چه یک ویدئو، تعامل بیشتری دریافت کند، ارزش آن برای یوتیوب بیشتر است و شانس رتبه بالاتر در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد.

راه دیگر برای افزایش بازدید این است که تولیدکنندگان محتوا، ویدئوهای خود را برای جستجوهای یوتیوب بهینه کنند که شامل استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل، برای یافتن کلماتی است که تعداد زیادی از افراد جستجو می‌کنند و شامل کلمات کلیدی در توضیحات و برچسب‌های صفحه ویدئوی یوتیوب است.

تبلیغ ویدئوی یوتیوب از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات رسانه‌های پولی، یک شیوه محبوب دیگر برای ایجاد ترافیک بیشتر برای ویدئو است.

چالش‌های درآمدزایی

حتی زمانی که همه بهترین شیوه‌ها دنبال ‌شوند، چالش‌های درآمدزایی وجود دارد که تولیدکنندگان محتوای ویدئوی یوتیوب، با آنها مواجه هستند. نرخ تبلیغات میانگین، هزینه به ازای هر هزار ایمپرشن (CPM) که از تبلیغات‌کنندگان دریافت می‌شود، بین پنج تا ۲۰ دلار است. از آنجایی که تولیدکنندگان محتوا فقط از روی بازدیدهای پولی دریافت می‌کنند و نه کل بازدیدها، CPM  موثری که آنها به دست می‌آورند، می‌تواند بسیار کمتر باشد.

برای کسب درآمد به چند بازدید نیاز دارید؟

 برای کسب درآمد در یوتیوب، به هزار مشترک و ۴۰۰۰ ساعت تماشا در یک سال گذشته یا هزار مشترک و ۱۰ میلیون بازدید از ویدئوهای کوتاه Shorts در ۹۰ روز گذشته نیاز دارید. اگر هر کدام را به دست بیاورید، واجد شرایط درخواست برای قرار گرفتن در برنامه یوتیوب پارتنرز و کسب درآمد از محتوای خود هستید.

برای ۱۰۰۰ بازدید چقدر پول می‌دهد؟

مبلغی که یوتیوب برای هزار بازدید به شما پرداخت می‌کند، بسته به تبلیغات کننده متفاوت است، اما مقدار آن بین ۱۰ تا ۳۰ سنت برای هر بازدید با میانگین 18 سنت است.

چگونه می‌توانید بدون ساخت ویدئو، ۱۰ هزار دلار در ماه درآمد کسب کنید؟

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در یوتیوب بدون ساختن ویدئو وجود دارد که اصلی‌ترین آنها صداهای صوتی مانند صداهای مدیتیشن است.

حرف آخر

با وجود این چالش‌ها، افرادی که قادر به جذب تعداد زیادی دنبال کننده وفادار هستند، می‌توانند درآمد قابل توجهی در یوتیوب کسب کنند.بر اساس گزارش اینوستوپدیا، همان طور که در گزارش فوربس آمده است، تولیدکنندگان محتوا با بالاترین درآمد ویدئویی یوتیوب، سالانه حدود ۵۵ میلیون دلار کسب می‌کنند. بنابراین، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از افراد، این چاه به ظاهر بی‌انتهای درآمد را دنبال می‌کنند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش هزار روز خدمت وزارت ارتباطات؛ کاهش ۴۰ درصدی پینگ ۱۰۰ بازی پر مخاطب
وبگردی