کد خبر: ۳۹۷۰۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۶

ایجاد فرصت‌های شغلی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های نوین در عصر حاضر است به طوری که اکثر کشور‌ها به این سمت و سو حرکت کرده و گام‌های مثبتی را برداشته اند در این بین ایران از قافله فناوری هوش مصنوعی عقب نماند و در برخی از حوزه‌ها دستاورد‌های شاخصی را ارائه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  امروزه هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های نوین در عصر حاضر است به طوری که اکثر کشور‌ها به این سمت و سو حرکت کرده و گام‌های مثبتی را برداشته اند در این بین ایران از قافله فناوری هوش مصنوعی عقب نماند و در برخی از حوزه‌ها دستاورد‌های شاخصی را ارائه داده‌اند. به طور حتم ورود به فناوری‌های نو باعث می‌شود بستر اشتغال برای بخش‌های مختلف فراهم شود. در عرصه هوش مصنوعی بازار کار خوبی در کشور ایجاد شده است و شرکت‌های متعددی چند سالی است که در زمینه هوش مصنوعی در کشورمان شروع به فعالیت کرده‌اند. علاوه بر آن با پیشرفت کسب و کار‌های آنلاین و کسب و کار‌های داده محور در ایران، نیاز به استخراج داده و تفسیر داده‌ها بیشتر شده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد. 
به طور کلی همگام با پیشرفت‌هایی که در دنیا در زمینه هوش مصنوعی رخ می‌دهد و نیاز به متخصصان هوش مصنوعی بیشتر می‌شود، در ایران هم، نیاز به متخصصان هوش مصنوعی در آینده بیشتر خواهد شد و بازار کار هوش مصنوعی در ایران هم روز به روز گسترده‌تر خواهد شد. موقعیت‌های کار در زمینه هوش مصنوعی در ایران بیشتر از این که هست خواهد شد، اما در حال حاضر در زمینه‌های زیر به نیروی متخصص بیشتری نیاز است. 
برنامه نویس، مدیر وب سایت، طراح و تحلیل گر نرم افزار، طراحی و ساخت ابزار‌های هوشمند، متخصص هوش مصنوعی و صنایع، طراح بازی، مدیر شبکه، مدیر امنیت اطلاعات، طراح انواع ربات از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه هوش مصنوعی کاربرد دارد. 
در همین رابطه حسین علیزاده کارشناس حوزه فناوری گفت: برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای در بخش هوش مصنوعی برنامه اصولی تدوین شود چرا که نبود برنامه و چارچوب خاص در این حوزه نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
وی گفت: در کشور ما جوانان بسیاری از جمله نخبگان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند و برای ادامه این روند و دستیابی به چشم انداز روشن نیاز به حمایت‌های اساسی مسئولان دارند. 
علیزاده، هوش مصنوعی را به عنوان محرک اصلی فناوری‌های نوظهور مانند رباتیک و اینترنت اشیا و بیگ دیتا دانست و گفت: پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک بر روی اکثر شغل‌ها تأثیر بگذارد. کشور ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و تعداد آگهی‌های استخدامی هوش مصنوعی در سایت‌های کاریابی ایرانی رشد چشم گیری داشته است.
وی افزود: امروزه می‌توان ردپای هوش مصنوعی، ربات‌ها و علوم شناختی را که بخش زیادی از آن‌ها بر پایه علوم رایانه شکل گرفته‌اند در زندگی روزمره انسان‌ها و علوم مختلف دید و آینده‌ای را متصور شد که موضوعاتی از جمله پزشکی، نرم افزارها، پیش‌بینی وضع هوا، کاربرد ربات‌ها و حتی علوم انسانی متأثر از این علوم جدید باشند. گرچه تأثیر این فناوری‌های نوین هنوز چندان واضح نیست، اما این فناوری‌ها بدون شک شیوه زندگی انسان‌ها را تغییر داده‌اند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی