کد خبر: ۳۹۷۶۰
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

درخواست قانونگذاران آمریکایی برای تحریم شرکت مادر تیک‌تاک

گروهی متشکل از ۱۵ قانونگذار، روز پنجشنبه از وزارت بازرگانی آمریکا خواستند بایت دنس که مالک سرویس ویدئویی تیک‌تاک است را به فهرست کنترل صادرات دولت اضافه کرده و دسترسی این شرکت چینی به نرم‌افزار آمریکایی را محدود کند.

به گزارش «نبض فناوری»

 این قانونگذاران که در راس آنها دن کرنشاو، نماینده جمهوریخواه و جاش گاتهایمر، نماینده دموکرات دیده می شوند، در نامه ای به جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، خواستار اضافه شدن شرکت بایت دنس به فهرست کنترل صادرات شدند تا به گفته خودشان، آسیب پذیریهای جدی ایجاد شده بواسطه دسترسی این شرکت به نرم افزار آمریکایی، برطرف شود.

این درخواست پس از متوقف شدن تلاش‌ها در کنگره برای ممنوعیت تیک‌تاک یا دادن اختیارات جدید به دولت بایدن برای محدود کردن برنامه اشتراک‌گذاری کوتاه ویدئویی که توسط بیش از ۱۷۰ میلیون آمریکایی استفاده می‌شود، صورت می‌گیرد.

احتمال دسترسی دولت چین به تیک‌تاک برای کنترل داده ها برای میلیونها کاربر آمریکایی، از جمله نگرانیهای امنیتی پیرامون این سرویس ویدئویی چینی است.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در اکتبر گذشته با بیان این که تیک‌تاک، ریسکهای امنیت ملی را به همراه دارد، اظهار کرده بود که از قانونی حمایت می‌کند که ابزارهای جدیدی را به وزارت بازرگانی برای مقابله با ریسکهای ناشی از اپلیکیشن‌ها می‌دهد.

سخنگوی تیک‌تاک روز پنجشنبه گفت: نامه قانونگذاران، حقایق و قانون را به درستی نشان نمی‌دهد و اقداماتی که این سرویس ویدئویی برای محافظت از داده های کاربران آمریکایی انجام داده است را نادیده می گیرد. ما با حسن نیت، با کنگره و آژانسهای مربوطه از طریق فرآیند کمیته سرمایه گذاری خارجی، به مدت بیش از چهار سال همکاری کردیم و همچنان به این کار ادامه می دهیم.

رویترز و منابع رسانه ای دیگر گزارش کردند کمیته سرمایه گذاری خارجی آمریکا در مارس، از مالکان چینی تیک‌تاک خواست سهام خود را بفروشند، در غیر این صورت با احتمال ممنوعیت این اپلیکیشن مواجه خواهند شد، اما دولت آمریکا هیچ اقدامی انجام نداده است.

قانونگذاران آمریکایی در نامه خود به ریموندو افزودند: اگر کاربران آمریکایی نتوانند اپلیکیشن خود را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که شامل صادرات نرم‌افزار آمریکا می‌شود، ارتقا دهند، عملکرد اپلیکیشن‌های مورد نظر ضعیف می‌شود.

برخی تحلیلگران بر این باورند با توجه به انتخابات نوامبر و محبوبیت تیک‌تاک در میان رای دهندگان جوان، بعید است کنگره و کاخ سفید در سال جاری، اقدامی برای ممنوعیت تیک‌تاک انجام دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا تیک‌تاک را ممنوع کند اما فرمان او توسط دادگاه‌های آمریکا، مسدود شد.

بر اساس گزارش رویترز، کاخ سفید سال گذشته، از قانونی حمایت کرد که به دولت اختیارات جدیدی می‌دهد تا تیک‌تاک و سایر فناوری‌های خارجی را در صورتی که تهدیدی برای امنیت ملی ایجاد کنند، ممنوع کند، اما این قانون هرگز به رای گذاشته نشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی