کد خبر: ۳۹۷۶۶
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

پایش وضعیت قلبی و اکسیژن خون با مچ‌بندهای هوشمند

فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری محققان بین‌المللی مچ‌بندهای هوشمند را برای پایش سلامتی فرد از جمله قلب و سطح اکسیژن طراحی کردند و ساختند.

به گزارش «نبض فناوری»، سیدبردیا برائی‌نژاد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، مچ‌بند هوشمند را از محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد که با همکاری این شرکت و دانشگاه کارولینای شمالی اجرایی شده است.

وی افزود: این محصول سلف پاور است که با اختلاف دمای محیط و بدن شارژ می‌شود و دارای ۳ حسگر شتاب‌سنج است و می‌تواند گزارشی از وضعیت خواب، تعداد گام‌های برداشته شده در یک روز، وضعیت عملکرد فیزیکی بدن، وضعیت قلب و اکسیژن خون را اعلام کند.

برائی‌نژاد ادامه داد: مچ‌بند هوشمند (GlassTrack) دارای گیرنده سیگنال‌های PPG، شتاب‌سنج و ECG تک کانال و همچنین دارای قابلیت شارژ باتری با اختلاف دمای بدن و محیط است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این محصول قابلت پشتیبانی از حافظه‌ MicroSD و BLE  (شارژ کم انرژی) است، ادامه داد: داده‌های این مچ‌بند قابلیت ذخیره‌سازی دارد. پردازش سیگنال‌های دریافتی از سنسورها و قابلیت اتصال به Cloud از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود.

برائی ‌نژاد طراحی و ساخت استتوسکوپ یا گوشی پزشکی هوشمند دیجیتال را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: این گوشی هوشمند دیجیتال به صورت کابلی، وایرلس و بلوتوث طراحی شده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی